اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری وزارت بهداشت در گفت‌و‌گو با فارس:

واکسن آنفلوانزا ‌در صورت حمایت دولت ‌به برنامه واکسیناسیون اضافه می‌شود‌

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از انجام مطالعات نیازسنجی واکسن‌های جدید در وزارت بهداشت به منظور گسترش برنامه واکسیناسیون خبر داد و گفت: واکسن آنفلوانزا ‌در صورت حمایت دولت ‌به برنامه واکسیناسیون اضافه می‌شود‌.

واکسن آنفلوانزا ‌در صورت حمایت دولت ‌به برنامه واکسیناسیون اضافه می‌شود‌

سیدمحسن زهرایی امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه مرکز مدیریت منطقه‌ای زنجیره سرد واکسن خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز گفت: در وزارت بهداشت مطالعات نیازسنجی واکسن‌های جدید در حال انجام است که در صورت تصویب در کمیته ایمن‌سازی به برنامه واکسیناسیون کشور اضافه می‌شود.

وی یادآورد شد: در حال حاضر واکسن ثلاث، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، فلج اطفال، سرخک، سرخجه، اوریون و هپاتیت برای کودکان انجام می‌شود اما ممکن است در سال‌های آینده با مطالعاتی که در کشور در حال انجام است، واکسن های جدیدی نیز اضافه شود.

به گفته وی، واکسن آنفلوانزا برای پیشگیری از عفونت میکروبی که در کودکان زیر پنج سال می‌تواند عفونت‌های شدید ایجاد کند،‌ در صورت حمایت دولت در آینده به برنامه واکسیناسیون اضافه می‌شود.

زهرایی افزود: نیازسنجی واکسن «روتاویروس» (ویروسی که  منشاء بسیاری از اسهال‌های کودکان است) نیز در حال انجام است که در صورت حصول نتیجه، استفاده می‌شود.

وی همچنین با اشاره به پیش‌بینی ساخت هشت مرکز زنجیره سرد واکسن در کشور،‌ گفت: مرکز منطقه‌ای جنوب و جنوب غرب در خوزستان ششمین مرکز سرما در کشور است.

زهرایی خاطر نشان کرد: این مرکز علاوه بر اینکه نیاز استان را تا 20 سال آینده و در برنامه توسعه جواب می‌دهد، نیازهای احتمالی استان‌های مجاور را نیز می‌تواند پشتیبانی کند.

وی افزود: به همین دلیل ساخت مناطق زنجیره سرما بر اساس ضوابط و استانداردهای روز دنیا در دستورکار قرار گرفت به طوری که در برابر بلایای طبیعی مقاوم و گنجایش برنامه‌های جدید واکسیناسیون را نیز داشته باشد.

مسئول زنجیره سرما واکسن کشور با بیان اینکه برای توسعه برنامه واکسیناسیون، زیرساخت‌ها باید آماده و ظرفیت نگهداری و حمل و نقل آن فراهم شود، گفت: علم و تکنولوژی ساخت واکسن‌ها رو به گسترش است به همین دلیل برای استفاده از این تکنولوژی و واکسن‌های جدید باید محل نگهداری تأمین شود.

ششمین مرکز مدیریت منطقه‌ای زنجیره سرد واکسن کشور امروز در کوی سعدی اهواز افتتاح شد. این مرکز جنوب و جنوب غرب کشور را پوشش می‌دهد.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول