اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شیراز تاکید کرد

گسترش اطلاع‌رسانی در طرح محدوده ترافیکی شیراز

خبرگزاری فارس: شهردار شیراز گفت: اجرای طرح محدوده ترافیکی شیراز به اطلاع‌رسانی بیشتر از این نیاز دارد.

گسترش اطلاع‌رسانی در طرح محدوده ترافیکی شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا پاک‌فطرت بعد از ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز، اظهار داشت: هنوز اطلاع‌رسانی مناسبی در زمینه محدوده طرح ترافیکی صورت نگرفته است.

شهردار شیراز ابراز داشت: برای اینکه تمام ابهامات در مورد طرح محدوده ترافیکی این شهر برطرف شود باید اطلاع‌رسانی بیشتری صورت گیرد تا تمام پرسش‌های شهروندان پاسخ داده شود و ابهامی باقی نماند.

وی اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای هر واحد مسکونی در این محدوده یک کارت تردد رایگان خودرو صادر می‌شود تا ساکنان این منطقه با مشکلی مواجه نشوند.

علیرضا پاک‌فطرت تصریح کرد: امروز ترافیک یکی از مهم‌ترین مشکلات شهر شیراز است که باید نسبت به رفع آن هرگونه اقدامی را که لازم باشد، انجام دهیم.

وی افزود: برای روشن‌شدن وضعیت تردد خودروها در این محدوده باید جلسه‌ای علنی گذاشت و نسبت به وضعیت تردد و نحوه ارائه کارت تردد خودروها برنامه‌ریزی مشخصی ارائه شود.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه مرکز شهر شیراز باید برای تردد عابران پیاده طراحی شود، خاطرنشان کرد: بحث هوای پاک و ایجاد شهری برای زندگی مطلوب از جمله مباحثی است که باید به آن توجه شود. 

پاک‌فطرت ادامه داد: شیراز به عنوان یک شهر توریستی نیاز دارد تا فضایی پاک و سالم ایجاد و هوای پاک و شهر سلامت را به عنوان یک دغدغه دنبال کند.

وی همچنین با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر خاطرنشان کرد: آزادسازی خرمشهر نقطه عطفی در دوران دفاع مقدس بود و اینک دوران تحریم نیز آزمایش دیگری برای ملت ایران است که امیدواریم همگان در این آزمون نیز پیروز باشند.

در ادامه سید‌محمد کاظم دستغیب عضو شورای اسلامی شهر شیراز طی سخنانی ابراز داشت: برای اجرای طرح محدوده ترافیکی باید شرایط اجتماعی شهر را در نظر گرفت چرا که شرایط شیراز با شرایط تهران متفاوت است.

وی در ادامه گفت: در زمان اجرای این طرح باید شرایط شهر شیراز بررسی شود چرا که در برخی ساعات شهر شیراز نیازی به این طرح ندارد.

زین‌العابدین عرب دیگر عضو این شورا نیز طی سخنانی گفت: باید در اجرای طرح ترافیک به مشاغلی مانند مسافربران شخصی توجه شود تا وضعیت اقتصادی آن‌ها با مشکل مواجه نشود.

به گزارش فارس، مجموع نظرات اعضای شورای شهر و شهردار شیراز حکایت از آن دارد که تنها درصد کمی از شهروندان نمی‌توانند با اتومبیل خود در محدوده طرح ترافیکی این شهر تردد کنند و اقلیتی که مجاز به استفاده از این منطقه ممنوعه نیستند با احتساب افراد محق، شاید درصد بسیار ناچیزی از شهروندان را شامل شوند.

شنیده‌ها حاکی است که افرادی که داوطلب تردد در محدوده طرح ترافیکی شیراز هستند، باید سالانه مبالغی را پرداخت کنند که این امر به جبران کمبودهای درآمدی شهرداری کمک می‌کند. 

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول