اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تیرماه

مسابقات ورزش‌های عشایری کشور در خدابنده برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری استان زنجان از برگزاری مسابقات ورزش‌های عشایری کشور در روستای مجیدآباد شهرستان خدابنده زنجان در تیرماه خبر داد.

مسابقات ورزش‌های عشایری کشور در خدابنده برگزار می‌شود

داوود ارفعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه مسابقات ورزش‌های عشایری در 12 رشته ورزشی برگزار می‌شود، اظهار داشت: سوارکاری در کورس یک کیلومتری برای بانوان و آقایان، تیراندازی از روی اسب با تفنگ بادی، تیراندازی با تیر و کمان، فلاخن، دو و میدانی از قبیل پرتاب وزنه، پرش طول برای بانوان و آقایان به طول 45 و 60 متری البته به صورت لی‌لی برگزار می‌شود.

وی کشتی در دو وزن‌ منهای 85 و مثبت 85 کیلو، حمل علوفه به طول 60 متر، بازی‌‌های بومی محلی، دال پلان، تیراندازی با سنگ، مسابقات "زوو" یا همان کبدی به صورت سه نفره و در صورت فراهم‌شدن امکانات، مسابقات شترسواری را از دیگر رشته‌هایی اعلام کرد که در مسابقات ورزش‌های عشایری برگزار می‌شود.

رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری استان زنجان با اشاره به برنامه‌های جانبی پیش‌بینی شده برای مسابقات ورزش‌های عشایری، گفت: نمایشگاهی از صنایع دستی و محصولات لبنی بومی در حاشیه مسابقات برگزار می‌شود.

وی در پاسخ با بیان اینکه این مسابقات حداقل با حضور 27 استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: حضور حداقل 700 ورزشکار در مسابقات ورزش‌های عشایری قطعی به‌نظر می‌رسد.

ارفعی زمان ورود تیم‌ها به روستای مجیدآباد خدابنده را 21 تیرماه عنوان کرد و افزود: مسابقات در روزهای 22 و 23 تیرماه برگزار می‌شود.

رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان با دو تیم در مسابقات ورزش‌های عشایری کشور شرکت می‌کند، اضافه کرد: یک تیم از شهرستان خدابنده و یک تیم هم از استان زنجان در این مسابقات شرکت می‌کند.

ارفعی با اشاره به لزوم همکاری هیئت‌های ورزشی برای برگزاری مسابقات ورزش‌های عشایری کشور گفت: این مسابقات با همکاری هیئت‌های ورزشی از جمله تیراندازی، کشتی و سوارکاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ل10/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول