اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌عامل منطقه آزاد انزلی خبر داد

سرمایه‌گذاری 163 میلیارد تومانی در منطقه آزاد انزلی

خبرگزاری فارس: مدیر‌عامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: میزان سرمایه شرکت‌های ثبت شده در منطقه آزاد انزلی به 163 میلیارد تومان رسیده است.

سرمایه‌گذاری 163 میلیارد تومانی در منطقه آزاد انزلی

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، علیرضا بهمنی صبح امروز در جلسه هیئت‌ مدیره منطقه آزاد انزلی به وضعیت ثبت شرکت‌های حاضر در این منطقه پرداخت و اظهار کرد: سرمایه 451 شرکت‌ ثبت شده در واحد ثبت شرکت‌ها و مالکیت‌های صنعتی معنوی منطقه آزاد انزلی به حدود 163 میلیارد تومان در پایان سال 90 رسیده است.

وی با بیان اینکه در سال 84 تعداد شرکت‌های ثبت شده در منطقه آزاد انزلی 12 شرکت با حجم سرمایه‌ای حدود 6 میلیارد و 350 میلیون ریال بود، افزود: رشد چشمگیر تعداد و حجم سرمایه شرکت‌های ثبتی در این منطقه از نخستین سال فعالیت منطقه آزاد انزلی تاکنون بیانگر تلاش موفق این منطقه در راستای توسعه مزیت‌ها، افزایش ظرفیت‌های قانونی و مدیریتی جذب سرمایه‌گذار است.

این مسئول، بیشترین میزان مالکیت و تابعیت شرکت‌های ثبتی را ایرانی اعلام کرد و گفت: تعداد شرکت‌های ثبت شده از طرف سهام‌داران یا مالکان ایرانی تا پایان سال 90، به 333 شرکت افزایش یافته است در حالی که در سال 84 تعداد شرکت‌های ایرانی 10 شرکت بود.

وی، از ثبت 43 شرکت خارجی در منطقه آزاد انزلی از سال 84 تا پایان سال 90 خبر داد و اضافه کرد: صاحبان و سرمایه‌گذاران شرکت‌های خارجی ثبت شده در منطقه آزاد انزلی دارای تابعیت کشورهای سوئد، انگلستان، روسیه، ترکمنستان، پاکستان، چین، کره جنوبی، آلمان، هند و آذربایجان هستند که میزان مشارکت و مالکیت سرمایه‌گذاران خارجی در این منطقه از 33  تا 100 درصد است.

بهمنی، با بیان اینکه تاکنون 7 موسسه غیر‌تجاری در منطقه آزاد انزلی ثبت شده است، افزود: از تعداد 451 شرکت ثبت شده در این منطقه، 221 شرکت در حوزه بازرگانی، 101 شرکت در زمینه صنعتی، 112 شرکت در حوزه خدماتی، 15 شرکت در بخش عمرانی و 2 شرکت درحوزه گردشگری فعالیت می‌کنند.

مدیر‌عامل منطقه آزاد انزلی، درباره مزایای سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در این منطقه، بیان کرد: معافیت مالیاتی 20 ساله از تاریخ بهره‌برداری انواع فعالیت‌های اقتصادی، آزادی کامل ورود و خروج سرمایه، آزادی مشارکت سرمایه‌گذاری خارجی تا سقف 100 درصد و معافیت گمرکی برای ورود کالای ساخته شده در منطقه آزاد انزلی به داخل کشور به میزان ارزش افزوده از مهم‌ترین مزایای ثبت شرکت در منطقه آزاد انزلی است.

منطقه آزاد انزلی یکی از مناطق آزاد هفت‌گانه ایران است که به مساحت سه هزار و 200 کیلومتر مربع در سه بخش محدوده فاز تجارت، شهرک صنعتی بندرانزلی و محدوده بندری از سال 84 پس از تعیین محدوده قانونی و انتصاب نخستین هیئت مدیره فعالیت خود را آغاز کرده است.

انتهای پیام/ع10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول