اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهسازی و نوساری استان کرمانشاه:

خیرین مدرسه ساز استان 47 مدرسه با 23 کلاس ساختند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهسازی و نوسازی استان کرمانشاه گفت: خیرین مدرسه‌ساز استان از سال 86 به بعد47 مدرسه با 23 کلاس ساختند.

خیرین مدرسه ساز استان 47 مدرسه با 23 کلاس ساختند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، رضا درویشی در نشستی مطبوعاتی با اصحاب رسانه که پیش‌‌از‌ظهر امروز در خانه معلم استان برگزار شد اظهار کرد: در استان کرمانشاه 187 خیر مدرسه‌ساز مشغول فعالیت هستند که از این تعداد 75 نفر آقا و 40 نفر خانم هستند.

درویشی تصریح کرد: این خیرین در جشنواره سیزدهم 13 میلیارد تومان کمک به ساخت‌و‌ساز مدارس استان کردند که 90 درصد این کمک‌ها محقق شد و از این لحاظ جزو استان‌های برتر کشور هستیم.

وی با بیان اینکه طی 5 سال اخیر تاکنون خیرین مدرسه‌ساز استان 47 مدرسه با 23 کلاس درس در استان ساخته و تحویل داده‌اند، گفت: هر سال شاهد افزایش این روند توسط خیرین مدرسه‌ساز هستیم.

مدیرکل نوسازی و بهسازی مدارس استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان کرمانشاه شاهد اجرای 31 پروژه با 162 کلاس درس توسط خیرین مدرسه‌ساز استان هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور کرد: در برنامه چهارم توسعه، دولت موظف به مشارکت و پرداخت 50 درصد کمک به خیرین است که براساس برنامه پنجم این رقم به 70 درصد افزایش پیدا کرد.

درویشی با اشاره به اینکه میزان ساخت‌و‌ساز مدارس توسط خیرین مدرسه‌ساز در سال 86 از نظر زیربنایی 3 هزار و 821 متر‌مربع بوده است تصریح کرد: در سال 90 این مقدار به 7 هزار و 670 متر‌مربع طی یک دوره 5 سال افزایش 2 برابری را شاهد بوده‌ایم که این مرهون تلاش تمام خیرین و مسئولان است.

وی تصریح کرد: در دولت نهم و دهم کمک‌های خوبی به ساخت‌و‌ساز و نوسازی مدارس شد‌.

وی میزان اعتبارات عمرانی اختصاص‌یافته به این ساخت‌و‌ساز را 50 میلیارد تومان عنوان کرد که 100 درصد آن تخصیص شده است.

درویشی افزود: از مصوبات سفر مقام معظم رهبری 35 میلیارد تومان طی 3 سال به تجهیز مدارس اختصاص یافته است‌.

انتهای پیام/س20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول