اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد:

آب و زمین محدودیت کشاورزی در شهرستان خلیل‌آباد است

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد گفت: ‌آب و زمین محدودیت‌های بخش کشاورزی در شهرستان خلیل‌آباد است که باید از زمین و آب موجود حداکثر بهره‌برداری را داشته باشیم.

آب و زمین محدودیت کشاورزی در شهرستان خلیل‌آباد است

به گزارش خبرگزاری فارس از خلیل‌آباد، علی نصیری صبح امروز در جمع روستاییان روستای ایرج‌آباد بخش ششطراز این شهرستان اظهار کرد: اجرای آبیاری به روش سنتی در شهرستان جواب‌گو نیست و باید کشاورزان و باغداران گرایش به روش‌های آبیاری نوین داشته باشند.

در ادامه، علی‌اصغر مرادزاده فرماندار خلیل‌آباد نیز گفت: حضور مسئولان در میان مردم سبب آشنایی بیشتر آنان با مشکلات پنهانی اهالی می‌شود.

فرماندار خلیل‌آباد ضمن قدردانی از حضور فعال مردم در مراسم استقبال از رئیس‌ جمهور در سفر اخیر استانی به این شهرستان افزود: مقدمات گازکشی به روستای ایرج‌آباد در سال‌ جاری فراهم می‌شود و اهالی از نعمت گاز شهری برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح نوین آبیاری قطره‌ای دولت به ازای هر هکتار 3.5 میلیون تومان کمک بلاعوض می‌کند اظهار کرد: هیچ چاره‌ای جز رو آوردن به روش‌های نوین کشت و آبیاری در شهرستان نداریم زیرا محدودیت زمین و آب از مشکلات این شهرستان است.

فرماندار خلیل‌آباد هم‌چنین در جمع اهالی روستای جابوز از توابع این شهرستان گفت: از 3 هزار و 500 نفر جمعیت این روستا 90 درصد با سواد ‌300 نفر رزمنده دوران دفاع مقدس، ‌و دارای چهار آزاده سرافراز و ده‌ها نفر ایثارگر و جانباز است و 14 شهید را تقدیم انقلاب نموده‌اند.

وی بر تسریع حل مشکل زمین ورزشی این روستا با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد و با یادآوری سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر از دلاورمردی‌ها و جان‌فشانی‌های رزمندگان دوران دفاع  مقدس تجلیل کرد.

محمودی عضو شورای اسلامی روستای جابوز در گزارش خود، ساخت یک باب آموزشگاه ابتدایی، ‌جمع‌آوری تیرهای برق که جانمایی مناسبی را ندارند، ‌ساخت سالن ورزشی، ساخت استخر ذخیره آب کشاورزی، احداث ساختمان کتابخانه را از خواسته‌های مردم این روستا بیان کرد.

وی خدمات دولت را در روستا بالغ بر یک میلیارد تومان ذکر کرد که در مسیر آبادانی و ایجاد طرح‌های خدماتی و عمرانی تاکنون هزینه شده است.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول