اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور صورت گرفت

ساماندهی فروش اقلام آرایشی در داروخانه‌های خوزستان

خبرگزاری فارس: مدیر نظارت بر دارو و مواد مخدر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از اجرای طرح ساماندهی فروش اقلام آرایشی و بهداشتی در داروخانه‌های استان برای نخستین بار خبر داد.

ساماندهی فروش اقلام آرایشی در داروخانه‌های خوزستان

حسین برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: از ابتدای امسال به منظور تامین سلامتی مردم و ارائه محصول سالم به شهروندان خوزستانی طرح ساماندهی فروش اقلام آرایشی و بهداشتی توسط مراکز توزیع اقلام آرایشی و بهداشتی به داروخانه‌ها در خوزستان ابلاغ شده است.

وی افزود: این طرح هم‌اکنون توسط معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در حال اجرا است.

این مقام مسئول هدف از اجرای این طرح را تامین سلامت مردم از طریق ورود محصول سالم در داروخانه‌ها و مراکز مجاز توزیع اقلام آرایشی و بهداشتی عنوان کرد.

وی افزود: از این پس داروخانه‌ها باید اقلام آرایشی و بهداشتی مورد نیاز خود را تنها از شرکت‌های پخش دارای مجوز که از طرف سازمان صنعت، معدن و تجارت معرفی شده و مورد تأیید معاونت غذا و دارو قرار گرفته‌اند، خریداری و تهیه کنند.

برزگر با اشاره به نظارت مستمر معاونت غذا و دارو بر داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش و توزیع، تاکید کرد: در صورت مشاهده تخلف با داروخانه‌ها و مراکز توزیع فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی برخورد قانونی می‌شود.

به گفته این مقام مسئول، لیست 55 شرکت توزیع و پخش اقلام دارویی، آرایشی و بهداشتی دارای مجوز بهداشتی از وزارت بهداشت در اختیار داروخانه‌ها و مراکز توزیع این اقلام قرار داده شده است.

وی خاطر نشان کرد: قبل از اجرای این طرح بسیاری از شرکت‌های پخش فرآورده‌های آرایشی بدون مجوز فعالیت می‌کردند، اما با اجرای این طرح دیگر هیچ شرکتی اجازه نخواهد داشت بدون مجوز این محصولات را توزیع کند.

برزگر با بیان اینکه شرکت‌هایی که به صورت قانونی اقدام به تدارک و توزیع اقلام آرایشی و بهداشتی می‌کردند از این طرح استقبال کردند، افزود: سایر شرکت‌ها و مراکز پخش که نام آن‌ها در لیست ارسالی نیست می‌توانند با مراجعه به مراکز ذی‌صلاح و تکمیل مدارک در لیست خرید داروخانه‌های مجاز قرار گیرند.

وی به مسئولان داروخانه‌ها توصیه کرد: حقوق مراجعان را به صورت مکتوب در محل داروخانه نصب کنند تا شهروندان در مراجعه به داروخانه از آن مطلع باشند و تنها از داروساز مشاوره بخواهند.

انتهای پیام/ز10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول