اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تبلیغات اسلامی البرز خبر داد

شرکت روحانیون البرزی در طرح آموزشی زیارت

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان البرز خبر داد: تعدادی از روحانیون و مبلغان مذهبی این استان برای شرکت در طرح آموزشی زیارت به استان خراسان رضوی اعزام شدند.

شرکت روحانیون البرزی در طرح آموزشی زیارت

حجت‌الاسلام محمدرضا معینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: در شرایطی که دشمنان اسلام و انقلاب برای انحراف فکری جوانان مسلمان هزینه‌های میلیاردی انجام می‌دهند، متولیان امور فرهنگی کشور باید از ابزارهای لازم برای مقابله با این تهاجم استفاده کنند.

وی تصریح کرد: طی چند قرن اخیر یکی از مهم‌ترین پل‌های ارتباطی مردم ایران برای اطلاع از اخبار و رویدادهای مهم و کسب تکلیف درباره وظایف و مسئولیت‌های اجتماعی آنها، نهاد روحانیت بوده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه ملت ایران به رهنمودهای روحانیت معظم باور و اعتقاد عمیق قلبی دارند، اظهار داشت: وقتی حکمی از سوی روحانیت و مراجع معظم تقلید مطرح می‌شود، ملت مسلمان و ولایت‌مدار ایران خود را موظف به اجرای این حکم دانسته و وظیفه دینی و شرعی خود می‌دانند که حکم روحانیت را عملی کنند.

معینی تاکید کرد: در چنین شرایطی بهترین ابزار برای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب در ایران اسلامی، جذب بیشتر نسل جوان به مساجد و اماکن معنوی و فرهنگی و در نهایت ارتباط مستمر و مستقیم جوانان با روحانیون است.

وی خاطرنشان کرد: دست‌یابی به این هدف نیازمند اشراف طلاب و روحانیون به مسائل سیاسی و اجتماعی روز چه در بعد داخلی و چه بعد خارجی است و آنها باید پاسخ پرسش‌های نسل جوان را بدانند.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان البرز تصریح کرد: در همین راستا معاونت استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی طرح آموزشی مبلغان را تحت عنوان طرح زیارت در استان خراسان رضوی اجرا می‌کند.

معینی افزود: اداره‌کل تبلیغات استان البرز نیز در این طرح مشارکت جدی داشته و 50 روحانی ساکن استان برای فراگیری آموزش‌های فوق به استان خراسان رضوی اعزام شده‌اند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که روحانیون البرزی حاضر در این دوره آموزشی، پس از بازگشت بتوانند وظیفه هدایت جامعه به ویژه نسل جوان را بهتر از گذشته انجام دهند.

انتهای پیام/ل10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول