اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز مشاوره نیروی انتظامی همدان:

تقویت باورهای دینی آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مشاوره نیروی انتظامی همدان گفت: تقویت باورهای دینی آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد.

تقویت باورهای دینی آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

علی احمد نادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص سست شدن پایه خانواده‌ها و رخ دادن بسیاری از ناهنجاری‌ها در داخل و خارج از حریم خانواده‌ها اظهار داشت: بسیاری از شباهت‌هایی که در اتفاقات و یا آسیب‌ها شاهد آن هستیم عدم کنترل ارتباط خانوادگی در داخل حریم خانواده‌ها است.

وی ادامه داد: افراد باید در ارتباط خانوداگی‌ خودشان با افراد مختلف از جمله اقوام و یا دوستان تحقیق و بررسی کنند تا تعاملی که با افراد برقرار می‌کنند به لحاظ اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی و همچنین مثبت و منفی بودن ارتباط درست است یا نه.

رئیس مرکز مشاوره نیروی انتظامی استان همدان تصریح کرد: اکثر اتفاقات و حوادثی که در جامعه ما اتفاق می‌افتد بیشتر منشأ خانوادگی دارد و این به دلیل ارتباط نسنجیده خانوادگی و تعاملات نادرست در چارچوب خانواده است.

وی افزود: اگر دختران ما در بسیاری از موارد در ارتباط با افراد دچار شکست و افسردگی و یا بسیاری از اتفاقات ناشایست دیگر دچار می‌شوند، به این دلیل است که ضعف آموز‌ های مهارتی برای زندگی آینده در بچه‌های امروز جامعه ما موج می‌زند.

نادری با اشاره به قتل‌های عمد و غیر عمد که در جامعه اتفاق می‌افتد، گفت: اگر ما شاهد کشته شدن یک فرد به دست یک فرد دیگر هستیم ناشی از این است که ادبیات بحث را بلد نیستیم و یاد نگرفته‌ایم که باید با زبان و منطق بحث کنیم و نباید هر بحث کوچک را با چاقو و قمه‌کشی اشتباه گرفت.

رئیس مرکز مشاوره نیروی انتظامی استان همدان یادآور شد: ادبیات امروز ما با گذشته فرق می‌کند اما رفتار و مدیریت ما سنتی است زندگی در جامعه امروز مدیریت و رفتار مدرن می‌خواهد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: والدین ما باید اصول تربیتی را بلد باشند چراکه والدین ناآگاه نمی‌توانند اصول تربیتی خوب را به فرزندانشان بیاموزند.

نادری در خصوص آمار بالای طلاق نیز تأکید کرد: آمار طلاق به این دلیل بالاست که زوج ها نمی‌توانند به نیازهای هم پاسخ دهند و مدیریت و پاسخگویی به نیازهای و کنترل آنها را نمی‌دانند.

رئیس مرکز مشاوره نیروی انتظامی استان همدان تصریح کرد: در همه‌ این موارد و آسیب هایی که در جامعه وجود دارد ماهواره یکی از مهم‌ترین عوامل شکل‌گیری و خلق نیازهای منفی و زائد در زندگی خانوادگی است و برعکس آن اعتقادات دینی و مذهبی و پرورش آن در محیط خانوادگی مهم‌ترین عامل ساماندهی نیازها و کنترل نیازهای کاذب است.

وی عنوان کرد: ماهواره نرم‌افزار ذهنی افراد را خراب می‌کند و "اعتقادات" در مقابل عوامل مخرب مانند یخ فریزری است که اجازه نمی‌دهد انسان فاسد شود و برای حفظ تعادل اخلاقی و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

نادری در ادامه بیان داشت: اگر در هر جامعه‌ای ارزش‌ها و باور‌ها تقویت شود جامعه کمتر به سمت آسیب‌ها می‌رود چرا که از گذشته تا به امروز چیزی که دنیای غرب را تهدید می‌کند خلأ معنویت است.

رئیس مرکز مشاوره نیروی انتظامی استان همدان گفت: ما باید آموزش مهارت‌های زندگی و پایبندی به اعتقادات دینی و اخلاقی و کنترل آن  را به افراد جامعه بیاموزیم.

وی افزود: تربیت باید از سنین خردسالی شروع شود تا فرد خمیرمایه و جوهره رشد را در خود پیدا کند تا بتوانیم در پرورش مهارت‌های فرزندانمان خوب عمل کنیم.

انتهای پیام/خ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول