اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منتخب مردم قزوین در مجلس خواستار شد

کاهش آسیب‌های اجتماعی با اجرای سند تحول بنیادین

خبرگزاری فارس: منتخب مردم قزوین در مجلس نهم گفت: با اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش موفقیت‌های بی‌نظیری در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان کسب می‌شود که بر این اساس باید سریع‌تر همه ابعاد این سند در آموزش‌ و پرورش اجرایی شود.

کاهش آسیب‌های اجتماعی با اجرای سند تحول بنیادین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین داود محمدی امشب در همایش تجلیل از پیشکسوتان معلمان متولدین سال‌های 1322-1323 استان قزوین که در آمفی‌تئاتر شهید رجایی تربیت معلم قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با اجرای همه ابعاد سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش تعلیم و تربیت دانش‌آموزان مطلوب‌تر می‌شود و آسیب‌های اجتماعی جامعه نیز کاهش چشم‌گیری می‌یابد.

وی اضافه کرد: اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌ و‌ پرورش تحول بزرگی در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان ایجاد می‌شود.

محمدی با بیان اینکه معلمان پیشکسوت نقش بسزایی در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان گذشته داشته‌اند، گفت: اکنون موفقیت فرزندانمان در عرصه‌های مختلف جامعه از جمله فرهنگی، سیاسی، علمی و اقتصادی مدیون زحمات معلمان پیشکسوت است که باید همیشه از زحمات آنان قدردانی کرد.

نماینده منتخب مردم قزوین با بیان اینکه انسان‌سازی از مهم‌ترین نتایج تعلیم و تربیت معلمان است، گفت: معلمان مراحل رشد و تعالی دانش‌آموزان را ارتقا می‌دهند تا آنان بتوانند در جامعه خدمات مؤثرتری را به مردم ارایه دهند و با تحقق این امر بسیاری از مشکلات مردم برطرف شوند.

محمدی با اشاره به شهادت آیت‌الله مطهری که به نام  روز معلم نام‌گذاری شده است، بیان کرد: رسیدن این شهید به این مقام علمی نتیجه کار فرهنگی و تعلیم‌ و‌ تربیت معلمان در مدارس بوده است که بر این اساس می‌توان با ارتقاء آموزش، تعلیم و تربیت به دانش‌آموزان می‌توان علما و دانشمندان بسیاری را در جامعه تعلیم و تربیت کرد تا خدمات آنان برای برطرف کردن مشکلات جامعه مؤثرتر باشد.

تعلیم و تربیت دانش‌آموزان از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی و علمی جامعه است

وی تعلیم و تربیت دانش‌آموزان را از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی و علمی جامعه دانست و بیان کرد: با اجرای تعلیم و تربیت مطلوب دانش‌آموزان، می‌توان بسیاری از مشکلات اجتماعی را در جامعه برطرف کرد.

نماینده منتخب مردم قزوین گفت: جایگاه والای معلمان با هیچ نهادی قابل مقایسه نیست چراکه فقط معلمان در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان نقش مؤثر دارند و منشاء اثرات فرهنگی فراوان در جامعه هستند.

وی گفت: معلمی شغلی شریف و از مشاغل انبیا محسوب می‌شود و معلمان پیشکسوت که تجربه‌های بسیاری از سال‌های تدریس به دست آورده‌اند، که می‌توان از تجربه‌ها و آموخته‌های آنان در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان امروز استفاده بهینه کرد تا تعلیم و تربیت جامعه موفق‌تر شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: تجربه‌های معلمان سرمایه عظیمی در تعلیم و تربیت جامعه‌اند و این تجربه‌ها می‌توانند نقش بسزایی در رشد و تعالی دانش‌آموزان در ابعاد مختلف داشته باشند و باید از این سرمایه عظیم استفاده بهینه کرد.

محمدی بیان کرد: معلمان با بازنشسته شدن هزینه‌های زندگی‌شان افزایش می‌یابد که باید در این راستا برای برطرف شدن مشکلات اقتصادی برنامه‌ریزی مناسب انجام داد تا آنان بتوانند هزینه‌های اقتصادی خود را تأمین کنند.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول