اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شرکت توزیع برق خبر داد

مصرف 50 درصد از انرژی توزیعی توسط مشترکان خانگی

خبرگزاری فارس: مدیر شرکت توزیع برق گفت: مشترکان خانگی، 50 درصد از میزان انرژی توزیعی اصفهان را جذب می‌کنند.

مصرف 50 درصد از انرژی توزیعی توسط مشترکان خانگی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حمید علاقه‌مندان صبح امروز در نخستین جشنواره دوره‌ای مدیریت مصرف برق اظهار داشت: در سال‌های گذشته هدف تنها ایجاد شبکه و واگذاری برق به مردم بود، در حالی که با پیشرفت‌های صورت گرفته لازم بود برقی که به مردم داده می‌شود به خوبی بهره‌برداری، نگه‌داری و از آسیب‌های آن جلوگیری شود.

وی در ادامه افزود: هدف این است که الگوی مناسبی برای مصرف انرژی برق به مشترکین ارائه کنیم، به گونه ای که اگر برق به درستی مصرف شود، دیگر شاهد بحران در منابع و انرژی به دلیل کمبود زیرساخت‌ها نیستیم.

مدیر شرکت توزیع برق در ارتباط با خانه فرهنگ مدیریت مصرف برق بیان داشت: در کل صنعت برق کشور، خانه فرهنگ مدیریت مصرف برق نخستین مکانی است که پذیرای مشترکین در اقشار مختلف برای پاسخ‌گویی به سؤال‌های آنان است.

وی در مورد تعداد مشترکان برق تصریح کرد: در حال حاضر 920 هزار مشترک برق داریم و با توجه به این تعداد، کل انرژی که به مصرف‌ کنندگان داده شده، تقسیم‌بندی می‌شود.

علاقه‌مندان با اشاره به مشترکان خانگی گفت: 70 درصد از مشترکان برق، مشترکان خانگی هستند و این 70 درصد در حدود 50 درصد از میزان انرژی توزیعی اصفهان را جذب می‌کنند.

وی در ارتباط با سهم انرژی مولد اضافه کرد: قصد داریم سهم انرژی مولد را که متعلق به بخش کشاورزی و صنعت است کاهش دهیم.

مدیر شرکت توزیع برق در مورد سرانه مصرف انرژی الکتریکی در دنیا گفت: در پنج سال گذشته سرانه مصرف انرژی الکتریکی در دنیا 900 کیلووات بوده و در کشورهایی که مصرف کنندگان خوبی هستند این میزان به یک هزار و 500 کیلووات می‌رسد.

وی در پایان اظهار داشت: لازم است در زمینه بهینه‌سازی مصرف، برق حرکتی دو سویه را آغاز کرد و باید ادار‌ه‌ها و دستگاه‌های اجرایی بتوانند در این مورد الگوهای مناسبی ایجاد کنند و خانه فرهنگ مدیریت مصرف برق آماده همکاری با اداره‌ها و سازمان‌های مختلف است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول