اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تابستان سال جاری صورت می‌گیرد

فعالیت 52 پایگاه غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در ابهر

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ابهر گفت: 52 پایگاه برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در شهرستان ابهر فعالیت می‌کنند.

فعالیت 52 پایگاه غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در ابهر

به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، نقی عزیزخانی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش با اشاره به ارسال بخشنامه غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان به مدارس اظهار داشت: در اداره متعهد شده‌ایم که نسبت به سال گذشته فعالیت‌های تابستانی را 20 درصد افزایش دهیم.

وی افزود: سال گذشته دانش‌آموزان در 42 مرکز ثبت نام کرده بودند که در سال جاری این تعداد پایگاه از مرز 52 پایگاه نیز گذشته و در صورتی که اجازه فعالیت مدارس قرآنی نیز داده شود، 19 پایگاه نیز به این تعداد اضافه خواهد شد.

معاون پرورشی آموزش و پرورش ابهر با بیان اینکه 30 رشته برای فعالیت‌های تابستانی در نظر گرفته شده است، گفت: رشته‌های رباتیک و آموزش مداحی نیز به این رشته‌ها اضافه شده که این آموزش در این دو رشته از فروردین ماه برای دانش‌آموزان دایر بوده و پس از برگزاری امتحان‌های پایان ترم دوباره در مراکز فعالیت‌های تابستانی آغاز می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه اوقات فراغت مهم‌ترین و ارزشمندترین اوقات انسان‌ها به شمار می‌رود، ابراز داشت: این اوقات برای مومنان لحظه‌های بسیار شیرین نیایش با خداوند متعال، برای عالمان دقایق فکر و تامل و برای هنرمندان زمان ابداع و نوآوری بوده و برای بعضی هم که در زندگی برنامه‌ریزی ندارند اوقات فراغت خستگی‌آور و رنج‌آور است.

عزیزخانی کارکرد اوقات فراغت را نشاط، شادابی، تفریح، سرگرمی‌های سالم و رشد و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان دانست و بیان داشت: به دلیل اینکه کشور ما در ردیف جوان‌ترین کشورهای جهان قرار دارد، ایجاد امکانات برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، می‌تواند در شکل‌گیری شخصیت و هویت آنان و سازندگی ایران اسلامی نقش بسزایی داشته باشد.

وی افزود: رمز موفقیت و شکوفایی آموزش و پرورش در وجود سرمایه بسیار عظیم و با ارزش معلمان و مربیان کارآمد، باتجربه، خلاق و پویا است.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ابهر با بیان اینکه با توجه به اهمیت موضوع غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان دوست نداریم افزایش شهریه داشته باشیم، عنوان داشت: ما شهریه‌های سال گذشته را برای این امر پیشنهاد می‌کنیم.

وی افزود: امیدوار هستیم که برخی موازی‌کاری‌ها توسط برخی دستگاه‌ها در زمینه فعالیت‌های تابستانی صورت نگیرد چرا که این امر دانش‌آموزان را بی‌انگیزه می‌کند.

عزیزخانی در ادامه به برنامه‌های بزرگداشت روز سوم خرداد اشاره و تصریح کرد: استقبال از زائران حرم امام خمینی (ره) و اسکان و پذیرایی از ایشان در خانه معلم، اجرای مراسم عزاداری ویژه رحلت امام خمینی (ره) در مدرسه امام صادق (ع) و برگزاری ایستگاه نقاشی با عنوان امام و کودکان از برنامه‌های آموزش و پرورش ابهر به مناسبت این ایام است.

وی افزود: اعزام همکاران فرهنگی داوطلب به حرم مطهر امام راحل، برگزاری همایش گرامیداشت روز سوم خرداد در کانون شهید الهیاری، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری و برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر از دیگر برنامه‌های این اداره محسوب می‌شود.

انتهای پیام/غ10/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول