اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به علت وجود ریزگردها

آلودگی هوای لرستان 8 برابر حد استاندارد شد

خبرگزاری فارس: مسئول مرکز پایش اداره‌کل محیط زیست استان لرستان گفت: آلودگی هوای لرستان از پنج برابر در صبح امروز، هم‌اکنون به هشت برابر حد مجاز و استاندارد رسیده است.

آلودگی هوای لرستان 8 برابر حد استاندارد شد

الهام برنا، امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در خرم‌آباد اظهار داشت: در حال حاضر میزان ذرات معلق در آسمان استان لرستان، یک هزار و 200 میکروگرم بر مترمکعب است، در حالی که حد مجاز و استاندارد آن 150 میکروگرم بر مترمکعب است.

وی با بیان اینکه صبح امروز میزان ذرات معلق در آسمان استان لرستان 760 میکروگرم بر متر مکعب بود، افزود: این مقدار عصر امروز با سه برابر افزایش به هشت برابر حد مجاز رسید.

مسئول مرکز پایش اداره‌کل محیط زیست استان لرستان اظهار داشت: زمان خروج این گرد و غبار و آلودگی که از غرب کشور وارد لرستان شده هنوز مشخص نیست.

برنا با اشاره به اینکه از ابتدای سال ‌جاری تاکنون هوای لرستان 14 روز آلوده بوده، گفت: احتمال افزایش میزان غلظت آلودگی هوای لرستان طی ساعات آینده نیز وجود دارد.

مسئول مرکز پایش اداره‌کل محیط زیست استان لرستان گفت: از مجموع روزهای سال گذشته، استان لرستان 80 روز هوای آلوده داشته است.

برنا در ادامه به مردم لرستان توصیه کرد در این روزهای آلوده از بردن کودکان و سالخوردگان به بیرون از منزل جلوگیری و از فعالیت‌های ورزشی و خوردن غذاهای چرب خودداری کنند.

انتهای پیام/ل30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول