اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌شمالی تاکید کرد

برخورد قاطعانه با خرده‌فروشان مواد مخدر در خراسانشمالی

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌شمالی بر برخورد قاطعانه با توزیع‌کنندگان خرده مواد مخدر در این استان تاکید کرد.

برخورد قاطعانه با خرده‌فروشان مواد مخدر در خراسانشمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ابوطالب شفقت ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌شمالی اظهار داشت: همه دستگاه‌های مرتبط بسیج شده تا روزنه‌های توزیع مواد مخدر از سوی خرده‌فروشان را ببندند.

وی با بیان اینکه توزیع مواد مخدر از سوی خرده‌فروشان یک تهدید محسوب می‌شود، افزود: خرده‌فروشان در شهرها به‌ویژه روستاهای بزرگ مشکلات اجتماعی ایجاد کرده‌اند، از این رو برخورد قاطعانه با خرده‌فروش مواد مخدر ضروری است.

رئیس شورای هماهنگی مواد مخدر خراسان‌شمالی  در عین حال این استان را از استان‌های موفق کشور در برخورد و پیشگیری از مواد مخدر دانست.

شفقت در بخش دیگری از سخنان خود همچنین تحقق مصوبات شورای هماهنگی را از سوی اعضا و کمیته‌های مختلف خواستار شد.

به گفته وی مصوبات خوبی از سوی شورای هماهنگی مواد مخدر خراسان‌شمالی برای پیشگیری، مقابله و درمان اعتیاد انجام شده که باید این مصوبات به طور کامل تحقق یابد.

استاندار خراسان‌شمالی همچنین بر تداوم رویکرد پیشگیری از اعتیاد در این استان تاکید کرد و گفت: برنامه‌های پیشگیری، درمان و مقابله خوبی طی سال گذشته در این استان با مشارکت اعضا انجام شده است.

وی همچنین ارائه برنامه‌های آموزش پیشگیری از اعتیاد در لایه‌های مختلف جامعه را مورد تاکید قرار داد.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی برای فراگیر شدن این فرهنگ در جامعه که هزینه‌های به مراتب کمتری نسبت به درمان دارد، تلاش می‌کنند.

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد نیز در این نشست گفت: دادستانی و دستگاه‌های مرتبط برای برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر اهتمام جدی دارند.

میرعلم سیدی بر افزایش میزان مجازات خرده‌فروشان در قانون که ملاک عمل قضات بوده تاکید کرد.

جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌شمالی نیز در این نشست، پیشگیری از اعتیاد و درمان معتادان را یکی از مهم‌ترین رویکردهای این شورا در استان اعلام کرد.

محمدرضا یزدان پناه پیشگیری اولیه از اعتیاد را ضامن سلامت جامعه و کاهش معضلات اجتماعی برشمرد.

وی تصریح کرد: باید به سمت اصلاح و فرهنگ‌سازی و رفتارسازی جامعه برویم تا از فعالیت‌های خود نتیجه مطلوب بگیریم.

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌شمالی از مواد مخدر به عنوان یکی از جلوه‌های جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی نام برد و گفت: به همین خاطر خانواده‌ها باید بیش از پیش در مورد هدف دشمنان و آثار سوء مواد مخدر هوشیار باشند.

وی یادآور شد: بر همین اساس پیشگیری اولیه، مهم‌ترین استراتژی برای مصون نگه‌داشتن جوانان از اعتیاد و کاهش تقاضا برای مصرف مواد مخدر تلقی می‌شود که تأثیرات آن اجتناب‌ناپذیر است.

به گزارش فارس در این نشست مدیران کمیته‌های شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان‌شمالی و فرمانداران استان شرکت داشتند.

انتهای پیام/و10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول