اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قیروکارزین خبر داد

افزایش چند برابری فضای سبز در قیروکارزین

خبرگزاری فارس: شهردار قیروکارزین از افزایش چند برابری فضای سبز شهر قیر با 28 هزار و 203 مترمربع چمن کاری و 9 هزار و 500 مترمربع گل‌کاری خبر داد.

افزایش چند برابری فضای سبز در قیروکارزین

محمد سکوت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قیروکارزین اظهار داشت: شهرداری قیروکارزین در مورد توسعه فضای سبز در داخل و حاشیه شهر قیر فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده است به طوری که با رشد سرانه فضای سبز در شهرستان رو‌به‌رو بوده‌ایم.

وی افزود: کیفیت ارائه خدمات شهری به عنوان یکی از شاخصه‌های بارز مدیریت شهری مطرح بوده و شهرداری‌ها از ارگان‌های وابسته به دولت هستند که بسیاری از خدمات عمومی شهری از قبیل نگهداری و توسعه فضای سبز از اصلی‌ترین وظایف آن‌ها است.

سکوت با بیان اینکه تغییر چهره محورهای ورودی شهر‌ در دستور کار بود، تصریح کرد: نزدیک به سه سال گذشته تاکنون 28 هزار و 203 مترمربع چمن‌کاری، 9 هزار و 500 متر مربع گل‌کاری و کاشت 4 هزار نهال در این راستا صورت گرفته است.

شهردار قیر با اشاره به انجام بخش وسیعی از امور مربوط به احداث فضای سبز و قطع درختان مشکل‌دار توسط بخش خصوصی ابراز داشت: برای حفاظت از محیط شهری 270 نهال از نوع ابریشمی و اکالیپتوس به دلیل معایبی مانند گرفتگی شبکه‌های فاضلاب، بالا‌آمدن موزائیک، سنگ‌فرش، آسفالت خیابان‌ها و پیاده‌روها توسط ریشه این درختان و صدمه زدن به دیوار ساختمان‌ها قطع شده است.

این مقام مسئول رشد بیش از حد شاخه‌های این درختان را موجب قطع شبکه‌های انتقال برق و تلفن در معابر و گرده‌های آن را سبب بروز حساسیت و آلرژی دانست و ادامه داد: درختان ابریشمی نیز با چهره خشکیده در اکثر اوقات سال و آلودگی معابر توسط بذر آن که سبب تکثیر غیرقابل کنترل آن نیز می‌شد، قطع شدند.

سکوت ادامه داد: پس از قطع این درختان درخت کارپوس کویتی که با شرایط محیطی و آب و هوایی این شهرستان مناسب بوده با تایید کارشناسان ارشد دانشگاه شیراز و کارشناسان شهرداری جایگزین درختان مشکل‌دار شده است.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول