اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهبندان در دهگردشی 5 ساعته

265 پروژه عمرانی در نهبندان در دست اقدام است

خبرگزاری فارس: فرماندار نهبندان از در دست اقدام بودن تعداد 265 پروژه عمرانی در این شهرستان از محل اعتبارات سال مالی جاری خبر داد.

265 پروژه عمرانی در نهبندان در دست اقدام است

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حسین شرافتی در جمع مردم جنگل، کلاته‌سرخ، دهو و آتشکده منطقه شاهکو نهبندان اظهار داشت: به برکت نظام و همت دولت کریمه و ارائه خدمات و فراهم شدن امکانات مختلف امروزه خانواده‌ها به ویژه خانواده‌های روستایی از لحاظ معیشت وضعیت خوبی پیدا کرده‌اند.

وی ادامه داد: بحث قانون هدفمندی یارانه‌ها که توسط دولت عدالت‌ محور پیگیری و اجرایی شد در راستای بهره‌مندی متوازن مردم از سرمایه‌ها و منابع کشور است و واریز ماهیانه مبلغ 45 هزار تومان برای هر نفر سبب بهبود وضعیت زندگی خانواده‌ها به ویژه خانواده‌های روستایی و محروم شده است.

فرماندار نهبندان تصریح کرد: خانواده‌ها در هزینه کردن یارانه‌ها اختصاصی مدیریت و از منابع ملی درست و بهینه استفاده کنند.

شرافتی با بیان اینکه توجه به مناطق محروم و روستایی از اولویت‌ها و سیاست‌های دولت خدمتگذار است، یادآور شد: تمامی امکانات، تسهیلات و اعتباراتی که طی سالیان اخیر برای شهرستان‌های مختلف تامین و در نظر گرفته شده برای تحقق محرومیت‌زدایی و رضایت‌مندی عمومی بوده است.

وی افزود: از محل اعتبارات استانی و طرح توسعه نهبندان در این شهرستان تعداد 265 پروژه عمرانی در زمینه‌های مختلف از قبیل آموزشی، فرهنگی، بهداشتی، صنعتی، کشاورزی، دامداری، علمی و مذهبی در دست اقدام است.

فرماندار نهبندان با اشاره به اینکه برای اجرای این تعداد طرح اعتباری بالغ بر 25 میلیارد تومان هزینه می‌شود، گفت: 50 درصد این پروژه‌ها در نیمه نخست امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

شرافتی دلیل برخورداری کم از امکانات برخی از روستاهای منطقه شاهکو را پایین بودن میزان جمعیت و به تبع آن نداشتن شورای اسلامی و دهیاری مستقل دانست و اظهار داشت: اگر چندین روستای این منطقه در یک روستا یا محل تجمیع شوند کار خدمات‌رسانی با شدت بیشتر و بهتری برای آنها انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: برای ساخت مسکن روستایی و تعمیر و مرمت واحدهای روستایی متقاضیان می‌توانند به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نهبندان مراجعه و از تسهیلات کم‌بهره استفاده کنند و در زمینه پرداخت اینگونه تسهیلات هیچگونه محدودیتی در شهرستان وجود ندارد.

فرماندار نهبندان در ارتباط با مشکل تلفن ثابت خانگی روستاهای منطقه شاهکو افزود: با توجه به قول‌های داده شده مسئولان سابق این شهرستان و مدیران استانی در این راستا باید مسئولان مربوطه شهرستانی و استانی به این مشکل مردم توجه و آن را برطرف کنند و پیگیری‌های لازم توسط فرمانداری نهبندان سریعا انجام ‌شود.

شرافتی در ارتباط با راه روستایی روستای جنگل و سایر روستاهای این منطقه به روستای رخنه گفت: از محل اعتبارات سال 91 مبلغ 200 میلیون تومان اعتبار برای بازگشایی و گذربازکنی این راه می‌گذاریم.

وی اضافه کرد: در سال آینده نیز این محور که به طول  38 کیلومتر است در غالب یک پروژه جدید تعریف و عملیات آسفالت آن اجرایی می‌شود که نیازمند مبلغ یک‌میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار است.

فرماندار نهبندان اظهار داشت: برای مرمت و بهسازی قنوات این منطقه در سال مالی آینده اعتباراتی را گذاشته تا این مهم نیز در روستاهای منطقه شاهکو توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محقق شود.

شرافتی تصریح کرد: برای جمع‌آوری روان‌آبها و سیلاب‌ها نیز طرح‌های آبخیزداری در منطقه شاهکو مطالعه و بررسی شده و به‌زودی عملیات اجرای یک پروژه آبخیزداری در این منطقه آغاز می‌شود.

وی در ارتباط با پیگیری و رفع مشکل آرد، نفت سفید، عدم‌آنتن‌دهی تلفن همراه و عدم پوشش مناسب شبکه‌های تلویزیونی روستاهای منطقه شاهکو قول مساعد داد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول