اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان خبر داد

آغاز کار برداشت غلات در نهبندان

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی نهبندان از آغاز کار برداشت غلات از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

آغاز کار برداشت غلات در نهبندان

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، محمد خیرخواه ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کار برداشت غلات از بیش از 6 هزار و 100 هکتار سطح زیر کشت اراضی کشاورزی این شهرستان آغاز شده است.

وی ادامه داد: کار برداشت غلات از این میزان سطح زیر کشت در شهرستان توسط 9 هزار و 500 بهره‌بردار انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان تصریح کرد: در شهرستان 8 هزار و 500 هکتار زمین زیر کشت محصولات زراعی رفته که 6 هزار و 100 هکتار آن به کشت محصولات استراتژیک گندم و جو اختصاص دارد.

خیرخواه افزود:  کار برداشت این محصولات با به کارگیری 20 دستگاه دروگر و 13 دستگاه کمباین در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه برداشت غلات شهرستان تا اواسط شهریور‌ ماه امسال ادامه می‌یابد، گفت: سطح زیر کشت گندم 3 هزار و 600 هکتار و سطح زیر کشت جو را 2 هزار و 500 هکتار است.

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود از این میزان سطح زیر کشت 12 هزار و 600 تن غلات در این شهرستان برداشت شود.

خیرخواه یادآور شد: بروز مخاطرات کشاورزی در سال زراعی جاری در برخی مناطق سبب کاهش 35 درصدی محصول برداشتی غلات نسبت به سال گذشته شده است.

وی به عمده اقدامات در راستای حمایت از تولید کنندگان غلات در شهرستان اشاره کرد و افزود: در این راستا 140 تن بذر اصلاح شده گندم و جو و یک‌هزار و 120 تن انواع کود شیمیایی بین کشاورزان نهبندان توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی تفاوت قیمت اعلام شده خرید تضمینی غلات مازاد بر نیاز کشاورزان توسط دولت نسبت به هزینه‌های انجام شده کشاورزان را از مهمترین مشکلات تولید کنندگان غلات دانست و خواستار توجه مسئولان نسبت به مرتفع شدن این موضوع شد.

خیرخواه تصریح کرد: طی سال زراعی گذشته کشاورزان نهبندان 17 هزا ر و 500 تن غلات تولید کردند که بیش از 11 هزار تن غلات مازاد بر نیاز تحویل سیلوهای خراسان‌جنوبی شد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول