حجتالاسلام والمسلمین سیدمحسن محمودی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با تاکید بر استفاده از فرصتها برای زنده نگاه داشتن یاد و خاطره 15 خرداد اظهار داشت: جملات 15 خرداد روی فیش نوبت بانکها چاپ میشود.
دبیر دبیرخانه دائمی قیام 15 خرداد ورامین گفت: باید از تمام ظرفیتها و امکانات برای اعتلای فرهنگ 15 خرداد بهره جوییم.
وی در ادامه عنوان کرد: چاپ جملاتی از امام و رهبری در مورد قیام 15 خرداد ورامین روی محصولات تولیدی داخل شهرستان میتواند تبلیغات جالب و بیهزینهای در شناساندن بیش از پیش حماسه 15 خرداد 42 به جهانیان باشد.
حجتالاسلام محمودی بیان داشت: از طریق فرمانداری شهرستان با اداره صنعت، معدن و تجارت برای تحقق این امر هزینه شده، این طبیعی است که یک محصول ورامینی منادی فرهنگ ورامین که همانا ولایتمداری و دینداری برگرفته از شهدای کفن پوش 15 خرداد است باشد.
دبیر دبیرخانه دائمی قیام 15 خرداد ورامین گفت: با بانکها نیز هماهنگیهایی صورت گرفته که روی فیشهای نوبت در شعب جملاتی از 15 خرداد درج کنند، همچنین روی فیشهای حقوقی، فیشهای آب، برق، تلفن و گاز نیز میتواند این جملات درج شود و این امر نوعی تبلیغ فراگیر و پر بازده میدانی در سطح وسیع است.
حجتالاسلام محمودی در پایان از درج جملات 15 خرداد روی صفحه نمایش دستگاههای خودپرداز خبر داد و افزود: هماهنگیهای لازم در این مورد در حال انجام است، همچنین ارسال پیام تلفنی از طریق اداره مخابرات شهرستان نیز از دیگر اقدامات تبلیغی فراگیر 15 خرداد است.
این گزارش حاکی است، پس از انتشار خبر دستگیری حضرت امام (ره) در سال 42 سیل خروشان کشاورزان غیور و کفن پوش ورامین و مناطق اطراف آن به سوی تهران سرازیر شدند و با غریو رعد آسای «یا مرگ یا خمینی» و «مرگ بر شاه» پایههای حکومت پهلوی را به لرزه درآورند.
شاه در برابر قیام قهرآلود ملت، با رگبار مسلسل به جنگ ملت آمد و توسط نیروهای تحت فرمان خود، تظاهرکنندگان را با وضع فجیعی که قلم از توصیف آن عاجز است، قتلعام کرد و تهران را در 15 خرداد 1342 به حمام خون تبدیل ساخت.
انتهای پیام/ب20/چ3000