اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ظرفیت پرورش 1.5 میلیون مرغ در هر دوره

111 واحد مرغداری در سیرجان فعال است

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی سیرجان گفت: 111 واحد مرغداری با ظرفیت پرورش یک میلیون و 500 هزار مرغ طی هر دوره در شهرستان سیرجان فعال هستند.

111 واحد مرغداری در سیرجان فعال است

احمد مسعودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سیرجان اظهار داشت: 111 واحد مرغداری با ظرفیت پرورش یک میلیون و 500 هزار مرغ طی هر دوره در شهرستان سیرجان فعال است.

وی بیان کرد: ماهانه 650 هزار قطعه جوجه‌ریزی در این مرغداری‌ها انجام می‌شود و سالانه 3 میلیون قطعه مرغ در شهرستان سیرجان پرورش می‌یابد که حاصل آن تولید 6 هزار تن گوشت مرغ برای مصرف شهروندان سیرجانی و شهرستان‌های همجوار است.

مسعودی خاطر نشان کرد: به منظور افزایش اطلاعات تخصصی مرغ‌داران کارگاه آموزشی نحوه پرورش گوشت مرغی منطقه‌ای استان کرمان امروز در تالار جهاد کشاورزی سیرجان برگزار شد.

وی اذعان داشت: این دوره آموزشی یک روزه برای پرورش دهندگان مرغ گوشتی شهرستان‌های سیرجان‌، شهربابک و بافت‌ با هدف آشنایی بیشتر مرغداران با ویژگی‌های نژاد مرغ گوشتی و استفاده بهینه از امکانات موجود برای سلامت گوشت مرغ برگزار شده است.

وی افزود‌: زمان و نحوه واکسیناسیون سلامت مرغ گوشتی در دوره پرورش و چگونگی رعایت نکات بهداشتی از اهداف این دوره آموزشی برای مرغ‌داران است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول