اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی کرمان:

قاچاق دام بیماری تب کریمه کنگو را گسترش می‌دهد

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: مهم‌ترین مخاطرات جدی انتقال بیماری تب کریمه کنگو به انسان رعایت نکردن بهداشت فردی در کشتارگاه، کشتار غیر مجاز خارج از کشتارگاه و قاچاق دام است.

قاچاق دام بیماری تب کریمه کنگو را گسترش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدمهدی یزدان‌پناه ظهر امروز در کارگاه آموزشی بیماری تب کریمه کنگو اظهار داشت: تب کریمه کنگو یکی از بیماری‌های مشترک میان انسان و دام محسوب می‌شود.

وی افزود: ویروس این بیماری بیشتر در حیواناتی مانند گاو، گوسفند و بز یافت می‌شود که علامت واضحی در آنها دیده نمی‌شود.

یزدان‌پناه در مورد راه‌های انتقال این بیماری به انسان عنوان کرد: مهم‌ترین راه‌های انتقال این بیماری تماس با خون و ترشحات یا بافت‌های آلوده و تماس با کنه آلوده به ویروس است.

وی با اشاره به اینکه جمعیت در معرض خطر شامل دامپزشکان، کارکنان کشتارگاه‌، قصابان‌ و افراد حاضر در صنعت دام هستند، گفت: مهم‌ترین مخاطرات جدی انتقال بیماری به انسان عدم رعایت بهداشت فردی در کشتارگاه، کشتار غیر مجاز خارج از کشتارگاه و قاچاق دام است.

یزدان‌پناه خاطر نشان کرد: برای پیشگیری از این بیماری دامداران باید اقدام به سمپاشی منظم دام‌ها کرده و شهروندان نیز قبل از مصرف هرگونه گوشت 24 ساعت آن را در دمای یخچال نگهداری کنند.

وی اظهار داشت: شهروندان به هیچ‌ عنوان اقدام به خرید فرآورده‌های خام دامی از مراکز غیر مجاز و قصابی‌های خانگی نکنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی موارد را به مسئولان شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.

انتهای پیام/آ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول