اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه آزاد اسلامی مشهد:

هنوز در ارائه معماری ایرانی و اسلامی خلأ داریم

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: با وجود گذشت زمان زیادی از انقلاب اسلامی ایران، هنوز در ارائه معماری ایرانی و اسلامی خلأ‌هایی داریم.

هنوز در ارائه معماری ایرانی و اسلامی خلأ داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد بختیاری صبح امروز پنج‌شنبه در دومین روز از همایش بین‌المللی معماری و توریسم به منظور یافتن و ارائه راهکارهای توسعه شهری که در سالن صبا ساختمان صدا و سیمای خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار داشت: آنچه که در این ارتباط می‌‌توان گفت این است که خلق آثار معماری با توجه به اصول و مبانی معماری ایرانی اسلامی از ضروریات معماری در شهرها به شمار می‌رود.

مدیرگروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در ادامه با بیان شاخصه‌های مهم در این حوزه گفت: در این راستا توجه به نورپردازی در سطح شهرها، از جمله شاخصه‌های معماری است که باید این موضوع در مشهد به صورت ویژه‌ای مورد توجه قرار گیرد.

بختیاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر نورپردازی که در سطح شهر مشهد اجرا می‌شود، هنوز با استفاده از روش‌های سنتی است.

وی در ادامه گریزی به معماری اسلامی و اهمیت آن زد و افزود: با گذشت زمان هنوز تحول چشم‌گیری در عرصه هنر ایرانی اسلامی به منظور بکارگیری در نماهای ساختمانی سطح شهر دیده نمی‌شود و امیدوار هستیم با برگزاری همایش‌هایی هم‌چون معماری و توریسم بتوانیم معماری ایرانی و اسلامی را که مظهر هنر است دوباره به شهر بازگردانیم.

انتهای پیام/آ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول