اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون رئیس جمهور:

بنیاد نخبگان لرستان فعالیت خود را آغاز کرد

خبرگزاری فارس: در مراسمی با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و استاندار لرستان بنیاد ملی نخبگان استان لرستان فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

بنیاد نخبگان لرستان فعالیت خود را آغاز کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان عصر امروز در مراسم آغاز به کار این بنیاد در خرم‌آباد، گفت: لرستان همواره مهد پرورش انسان‌های بزرگ و افتخارآفرین برای کشور بوده است.

نسرین سلطانخواه با اشاره به رشادت‌های جوانان خلاق و مبتکر ایرانی در عرصه‌های مختلف، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس جوانان این مرز و بوم با حضور در صحنه پیکار، حماسه‌های ماندگاری را خلق کردند و امروز با تغییر عرصه حضور، در صحنه‌های علمی برای کشور افتخارآفرینی می‌کنند.

وی هدف از راه‌اندازی بنیادهای نخبگان استانی را بهره‌مندی تمام استعدادهای کشور از فرصت‌های برابر جهت رشد و شکوفایی، جلوگیری از مهاجرت استعدادها و نخبگان نه تنها خارج کشور بلکه به کلان شهرها و ... عنوان کرد و گفت: بنیاد ملی نخبگان در مراکزاستان‌ها پل ارتباطی بین معاونت رئیس جمهور و ظرفیت‌های علمی استان‌ها است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری تصریح کرد: لرستان دارای ظرفیت‌های منحصر به فردی از جمله داروهای گیاهی و گیاهان دارویی، دانشگاه لرستان و علوم پزشکی، جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری است که باید از این پتانسیل در جهت توسعه و رشد همه‌جانبه در استان استفاده شود.

در ادامه سرپرست بنیاد نخبگان لرستان گفت: بنیاد نخبگان استان لرستان، از 12 آبان سال 90 به صورت غیر رسمی راه‌اندازی شد و تا به امروز مراحل تجهیز و تعمیر ساختمان به نحو شایسته‌ای انجام شده و امروز این بنیاد به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است.

کیانا شاه‌زمانی اظهار داشت: سعی شده است، این بنیاد در شأن نخبگان و فرهیختگان هم‌استانی راه‌اندازی شود تا بتواند حمایت‌ها و وظایف محوله از سوی بنیاد ملی نخبگان را به نحو احسن عملیاتی سازد.

سرپرست بنیاد نخبگان لرستان گفت: تاکنون 40 نفر از مشمولان حمایت‌های بنیاد شناسایی شده‌اند و 45 پرونده در حوزه دانش‌آموختگان و پذیرفته‌شدگان مسابقات ملی مهارت نیز در دست بررسی است.

لازم به ذکر است، در حاشیه مراسم افتتاحیه بنیاد نخبگان لرستان نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی نخبگان استان راه‌اندازی شد و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و استاندار لرستان ازاین نمایشگاه دیدن کردند.

انتهای پیام/ر20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول