اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه:

برای مقابله با هتاکان به ائمه از سلاح فرهنگ استفاده شود

خبرگزاری فارس: تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) گفت: باید برای مقابله با هتاکان به ساحت مقدس اهل‌بیت(ع) از سلاح فرهنگ بهره ببریم.

برای مقابله با هتاکان به ائمه از سلاح فرهنگ استفاده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س)، حجت‌الاسلام سید محمد سعیدی در دیدار با مسئولان بنیاد صیانت از نهاد خانواده اظهار داشت: دور شدن از سبک زندگی اهل‌بیت علیهم‌السلام یکی از عمده‌ترین مشکلات ما در به‌وجود آمدن بزهکاری‌های خانوادگی و اجتماعی است.

وی بیان داشت: آگاهی و معرفت نداشتن نسبت به شیوه زندگی اهل‌بیت(ع)، مغایرت نحوه زندگی آنها با هوای نفس و خواسته‌های مادی ما و هجمه‌های فرهنگی دشمن مهم‌ترین دلایل دور شدن از سبک زندگی اهل‌بیت(ع) هستند.

سعیدی با اشاره به اهانت اخیر جریان استکباری به امام هادی علیه‌السلام عنوان کرد: امروز باید با الگوگیری از حضرت علی النقی علیه‌السلام که در پاسخ به اهانت متوکل عباسی، شعری را قرائت فرمود و در آن با یادآوری و تذکر درباره قبر و قیامت متوکل را به وحشت انداخت، ما نیز در پاسخ به هتاکان از سلاح فرهنگ استفاده کنیم.  

وی با تاکید بر لزوم استفاده از قرآن در پاسخ دادن به اهانت و هجمه‌های دشمن ابراز داشت: قرآن زبان زمان است و هر بار که با در نظر گرفتن زمان نگاهی تازه به قرآن داشته باشیم نکته‌های جدیدی خواهیم آموخت.

امام جمعه قم تاکید کرد: باید پایه‌های معرفتی خود را در استفاده از فرهنگ قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السلام در مقابله با دشمنان قوی کنیم.

سعیدی خاطر نشان کرد: زندگی مردم جامعه ما مخلوطی از فرهنگ دینی و اسلامی اصیل و فرهنگ غیر اسلامی و متضادِ خارجی است که این در بعضی قسمت‌ها موجب به‌وجود آمدن بحران هویت و التقاط فرهنگی شده است.

وی تصریح کرد: باید از التقاط فرهنگی جلوگیری کرده، فرهنگ‌های متضاد و غیراسلامی غرب را شناسایی و آنها را از جامعه ریشه‌کن کنیم.

انتهای پیام/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول