اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده خبر داد

استفاده از 14 هزار لیتر سم برای مبارزه با آفت سن گندم در خدابنده

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده گفت: برای مبارزه با آفت سن مادری گندم از 14 هزار لیتر سم در مزارع خدابنده استفاده شده است.

استفاده از 14 هزار لیتر سم برای مبارزه با آفت سن گندم در خدابنده

علی عیوضی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: مسئولان جهاد کشاورزی خدابنده از زمان آغاز ریزش آفت سن گندم به مزارع این شهرستان مبارزه علیه آفت سن نیز آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه مسئولان جهاد کشاورزی خدابنده با جدیت وضعیت ریزش گندم را مورد بررسی قرار داده‌اند، اضافه کرد: اطلاع‌رسانی به کشاورزان در زمینه مقابله با این آفت صورت گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده در ادامه با اشاره به اینکه برای مبارزه با آفت سن مادری گندم در بیش از 49 هزار هکتار از مزارع شهرستان خدابنده اقدامات لازم صورت گرفته است، افزود: در این راستا به میزان 14 هزار و 800 لیتر سم از نوع "دسیس" استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه مرحله دوم سمپاشی علیه پوره سن به‌زودی آغاز می‌شود، اضافه کرد: در این زمینه نیز اطلاع‌رسانی لازم به کشاورزان صورت می‌گیرد.

عیوضی همچنین با اشاره به اینکه 75 نفر از کارشناسان فعال در زمینه مبارزه با آفت سن در قالب طرح ناظران گندم فعال هستند، افزود: این ناظران شامل شبکه‌های مراقبت بخش خصوصی و دولتی فعال هستند.

لازم به ذکر است، به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده سال گذشته نیز اقدامات بسیاری در زمینه مزارع خدابنده صورت گرفته است و سیستم‌های آبیاری تحت فشار بر روی آنها انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار موجب صرفه‌جویی در آب مصرفی شهرستان در این اراضی می‌شود، اضافه کرد: اجرای پروژه‌ها در این بخش موجب حفظ ذخایر آب‌های زیر زمینی در شهرستان می‌شود.

انتهای پیام/س30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول