اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر نیرو:

پایین دست سد گتوند مشکل تأمین آب نخواهد داشت

خبرگزاری فارس: وزیر نیرو گفت: پایین دست سد گتوند از امروز تا سال‌های طولانی دیگر مشکلی به نام تأمین آب نخواهد داشت.

پایین دست سد گتوند مشکل تأمین آب نخواهد داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از گتوند مجید نامجو ظهر امروز در مراسم افتتاح نیروگاه سد گتوند اظهار داشت: سد گتوند مخزنی بیش از 5.2 میلیارد مترمکعب آب دارد و از این نظر هیچ مشکلی به نام تأمین آب در خوزستان با وجود این سد بروز نخواهد کرد.

وی افزود: در سال جاری نیروگاه‌های زیادی کلنگ‌زنی شده است و بسیاری نیز به بهره‌برداری می‌رسد ولی هیچ کدام از نیروگاه‌ها و سدها به پای سد گتوند نمی‌رسد زیرا از نظر تلاش و هزینه در مقام نخست قرار دارد.

وی با اشاره به هزینه کرد دولت در این سد، تأکید کرد: در این سد دولت جمهوری اسلامی بیش از 2 هزار و 730 میلیارد تومان در مدت 10 سال هزینه کرده است که این رقم در شرایط کنونی معادل 4 هزار و 100 میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه قرار بود رئیس جمهور برای افتتاح این مراسم به گتوند بیاید، خاطر نشان کرد: قرار بود رئیس جمهور برای افتتاح این نیروگاه بیاید ولی به نوعی می‌توان گفت ایشان احتیاط کردند زیرا بسیاری در شرایط کنونی منتظر هستند تا دولت اقدامی انجام دهد و از دولت خرده بگیرند.

نامجو خاطر نشان کرد: رئیس جمهور برای این مهم احتیاط کرد که فردا برخی نگویند رئیس جمهور برای افتتاح نیروگاهی کوچک به خوزستان رفته و یا سدی که از نظر علمی مشکل دارد شخص احمدی‌نژاد برای افتتاحش حضور پیدا کرد، رئیس جمهور برای جلوگیری از این تنش‌ها خود شخصاً حضور پیدا نکرده است.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه مدیریت مخزن سد گتوند بسیار مهم است، تأکید کرد: در شرایط کنونی مدیریت مخزن بسیار اهمیت دارد زیرا بیش از 95 درصد از سدهای جهان در یک سال نخست دچار مشکل می‌شوند و باید کوشید تا مدیریت این مخزن با دقت بسیار زیادی انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی میزان شوری آب در خروجی این سد یک هزار میکروموس بر سانتی‌متر مکعب است و خروجی سد تنظیمی نیز به کمتر از 950 میکروموس بر سانتی‌متر مکعب رسیده است و این نشان از صحت پیش‌بینی‌ها در مدیریت این مخزن دارد.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول