اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر ارشاد تاکید کرد

لزوم ایجاد دانشگاه‌های قرآن‌بنیان در راستای تمدن‌سازی

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم ایجاد دانشگاه‌های قرآن‌بنیان در راستای تمدن‌سازی و فرهنگ‌سازی در دوران مدرن تأکید کرد.

لزوم ایجاد دانشگاه‌های قرآن‌بنیان در راستای تمدن‌سازی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی در آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره قرآنی دانشجویان علوم پزشکی کشور با بیان اینکه مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت یکی از پرفروغ‌ترین و پرکارترین مراکز قرآنی کشور است، بر لزوم الگوگیری دیگر دانشگاه‌های وزارت علوم از دانشگاه علوم پزشکی در بحث فعالیت‌های قرآنی تأکید کرد.

وی با بیان اینکه خلقت قرآنی اصل خلقت انسان است، اضافه کرد: با تولد هر انسان یک قرآن در وجود وی متولد می‌شود که در فطرت تمام انسان‌ها وجود دارد که حضور رسول باطنی برای یادآوری قرآن کریم است.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه همدان استان تاریخ‌ساز ایران اسلامی است و یکی از محورهای اصلی تمدن‌سازی کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: اگر بخواهیم دانشگاه‌های ما در حوزه تمدن‌سازی ورود پیدا کنند باید دانشگاه‌های قرآن‌بنیان ایجاد شود چراکه تحقق این مهم اصل تمدن‌سازی در دوران مدرن است.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ قرآن‌بنیان نقش اصولی و کلیدی در تحول اصولی فرهنگ و تمدن بر عهده دارد، یادآور شد: بیداری اسلامی شکل گرفته در دنیای کنونی نقطه بسیار بلندی در حرکت به سوی تمدن اسلامی است که در این راستا نیز باید همه علوم مبتنی بر آموزه‌های ناب قرآنی شوند.

محمدی با بیان اینکه تعادل بین دنیا و آخرت همواره مورد تأکید قرآن کریم بوده، ابراز داشت: انسان مورد توصیف در قرآن کسی است که آسمان‌ها را به تسخیر در آورد و در راستای کسب علوم مختلف همت گمارد.

وی با اشاره به نسبت کارکرد تعامل بین قرآن کریم و دانشگاه گفت: رشد ایمان به قرآن، بعد از ایمان به خدا و رسول مهم‌ترین نکته‌ای است که جامعه با بهره‌مندی از آن به سعادت و کمال می‌رسد که در این راستا قرآن‌باوری، قرآن‌دانی و رفتار قرآنی سه شاخصه مهم توسعه فرهنگ قرآنی است.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از دلایل عقب‌ماندگی بشر دنیای امروز را دور ماندن از حقایق ناب قرآنی دانست و بیان کرد: تأمین سلامت روان و جسم، ارائه سبک نوین سلامت زندگی از ویژگی‌های قرآن کریم است و قرآن در مباحث مختلف خود علاوه بر معنویات به مادیات نیز توجه دارد.

وی، رشد معنوی را از شاخصه‌های اصلی توسعه فرهنگ قرآنی دانست و ابراز داشت: دانشجویان قرآنی با حضور قرآن در زندگی و با ساخت دانشگاه قرآن‌بنیان، گام ارزشمند و بزرگی در اجرای قرآن در تمام ابعاد زندگی برمی‌دارند که در این راستا باید در زمینه تحقق و ایجاد دانشگاه قرآن‌بنیان همت گماشت.

محمدی در پایان سخنان خود خطاب به دانشجویان با بیان اینکه رشد مادی نیز به شدت مورد تأکید قرآن کریم است، خاطرنشان کرد: باید همه زوایای مختلف قرآن به درستی فهم، درک و شناخته شود چرا که در این کتاب نورانی تأمین سلامت جسم و روان توأم با یکدیگر مورد توجه و تأکید قرار گرفته است.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول