اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تهران در مجلس:

غرب دست از لجبازی سیاسی بر دارد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس گفت: غربی‌ها اگر خواستار به نتیجه رسیدن مذاکرات با ایران هستند، باید دست از لجبازی سیاسی بردارند.

غرب دست از لجبازی سیاسی بر دارد

پرویز سروری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار داشت: پس از حدود یک دهه کش‌ و قوس میان ایران و غرب درباره پرونده فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان، کشورهای عضو 1+5 به این نتیجه رسیدند که بهترین راه کنترل شرایط حاکم میان دو طرف، مذاکره است.

وی تصریح کرد: به همین دلیل بالاخره آنها به پای میز گفت‌وگوها آمده و طی یک ماه اخیر شاهد 2 دور مذاکره حساس و نفس‌گیر در استانبول و بغداد میان طرفین بودیم.

مذاکره مطلوب است، اما کافی نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم تاکید کرد: به طور قطع هیچ راهکار منطقی برای رفع اختلافات ایران و غرب درباره پرونده فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان به غیر از مذاکره وجود ندارد، اما این تمام ماجرا نیست و تنها گفت‌وگو برای رسیدن به نتیجه مثبت و مطلوب کفایت نمی‌کند.

سروری متذکر شد: غربی‌ها باید انعطاف‌پذیری خود را نشان داده و در مذاکرات با زبان زورگویی و تهدید سخن نگویند، چرا که طی یک دهه اخیر ایران نشان داده در برابر تهدیدها عقب‌نشینی نخواهد کرد.

وی افزود: از سوی دیگر آنها باید حقوق مسلم ما را پذیرفته و دست از لج‌بازی‌های سیاسی و غیرمنطقی بردارند، تا بتوانیم به نتایج مذاکرات آینده امیدوار باشیم.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تاکید کرد: به طور قطع اگر غربی‌ها بخواهند در مذاکرات غیرمنطقی سخن گفته و حقوق ما را نادیده بگیرند، ایران در برابر آنها عقب‌نشینی نخواهد کرد و این رویکرد را تاکنون بارها اثبات کرده‌ایم.

مسکو فرصتی مناسب برای تغییر رویکرد غرب است

سروری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توافق ایران و 1+5 برای تداوم گفت‌وگوها و ادامه این مذاکرات در مسکو گفت: بر اساس شواهد و گفته‌های طرفین، نتیجه مذاکرات بغداد منفی نبوده است.

وی افزود: با این حال دور سوم مذاکرات فرصت بسیار خوبی برای غربی‌ها است تا رویکرد خود در قبال ایران را تغییر دهند.

سروری در پایان اظهار داشت: به طور قطع ایران در صورت مشاهده تغییرات مثبت، با تعامل بیشتری در مذاکرات حاضر شده و می‌توانیم به رفع اختلافات میان طرف‌های گفت‌وگو کننده، امیدوارتر شویم.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول