اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی و عمران فرمانداری گنبدکاووس:

ساخت‌وسازهای غیرمجاز خدمات‎رسانی به مردم را مشکل‌تر می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و عمران فرمانداری شهرستان گنبدکاووس گفت: ساخت‌وسازهای غیرمجاز خدمات‎رسانی به مردم را مشکل‌تر می‌کند.

ساخت‌وسازهای غیرمجاز خدمات‎رسانی به مردم را مشکل‌تر می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان نورمحمد جعفری صبح امروز در جلسه بررسی خدمات‌رسانی به برخی از سکونت‌گاه‌های غیررسمی در شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: در الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت نگاه مسئولان به افق‌های دور دست است بنابراین باید تدابیر لازم در خدمات‌رسانی شهری برای افق‌های طولانی‌تری در نظر گرفته شود.

وی گسترش شهر به صورت حاشیه‌ای را صحیح ندانست و افزود: زمانی این باور وجود نداشت که شهر گنبدکاووس پذیرش آپارتمان‌نشینی را داشته باشد اما حالا این روند در شهرستان پذیرفته شده و ساخت‌وسازها به سمت آپارتمان‌سازی پیش می‌رود که البته این شیوه عمودی‌سازی خدمات‌رسانی به شهروندان را بهینه‌تر و بهتر می‌کند زیرا گسترش بی‌رویه شهر خدمات‌رسانی در وسعت زیاد را با مشکل مواجه می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی و عمران فرمانداری شهرستان گنبدکاووس در عین حال اذعان کرد: میزان لوله‌گذاری برای آب شرب روند معناداری را در بحث وسعت گرفتن شهر گنبدکاووس نشان می‌دهد و گسترش حاشیه‌نشینی در بروز مسائل برق نمود بیشتری یافته که نشان‌دهنده آماده نبودن زیرساخت‌ها متناسب با گسترش شهر گنبدکاووس است.

جعفری خاطر نشان کرد: باید در بحث آمایش سرزمینی جدی وارد شویم و نقش مسئولان شهرستانی و استانی در این زمینه مؤثر است.

بخشدار مرکزی گنبدکاووس نیز با اشاره به تعامل موجود بین شهرداری و بخشداری اظهار داشت: هم‌اکنون 56 نقطه جمعیتی در بخش مرکزی وجود دارد که دارای کد روستایی نیستند و به این علت در خدمات‌رسانی به این نقاط با مشکل مواجه هستیم.

حسین رضایی افزود: در مدت یک سال گذشته هفت کد روستایی اخذ شده است. 

فرزانه جعفری نایب رئیس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس نیز اظهار داشت: با توجه به ساخت‌وسازهای غیر مجاز شهرداری نمی‌تواند در خارج از محدوده خدماتی شهر به ساخت‌وسازهای مذکور خدمات‌رسانی کند.    

شهردار گنبدکاووس با بیان اینکه در اطراف شهر گنبدکاووس 16 نقطه جمعیتی شناسایی شده است اظهار داشت: گسترش حاشیه‌نشینی خدمات‌رسانی به شهروندان را با مشکل مواجه می‌کند.

سیدمنصور باقری گفت: برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز باید گشت مشترک و پلیس ساختمان را فعال کرد.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول