اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خبر داد

افزایش سهم مالی بیمه‌گر در ارائه خدمات درمانی

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: با اجرای طرح پزشک خانواده سهم مالی بیمه‌گر‌ها افزایش می‌یابد.

افزایش سهم مالی بیمه‌گر در ارائه خدمات درمانی

احمد جمالی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان با اشاره به جمعیت 20 هزار نفری بیمه‌شدگان روستایی اظهار کرد: با اجرای طرح پزشک خانواده و بیمه روستایی که از تیر‌ماه سال 84 آغاز شده است، این تعداد از روستائیان رفسنجانی زیرپوشش بیمه قرار گرفتند.

وی افزود: بیش از 20 میلیون نفر از سراسر کشور و از جمله رفسنجان با هدف اصلی این طرح که دسترسی آسان نیازمندان به خدمات اولیه بهداشتی درمانی بود از این طرح بهره‌مند شدند.

جمالی‌زاده تصریح کرد: افزایش آمار مراجعه به پزشک در شهرستان رفسنجان از سال 84 تا 89 از 136 هزار و 243 نفر به 260 هزار و 308 نفر و همچنین بهبود روزافزون شاخص‌های بهداشتی از شاخص‌های موفقیت این طرح به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: با اجرای طرح پزشک خانواده دسترسی تمام افراد به خدمات پزشک عمومی و پرستاری آسان و رایگان می‌شود و  پراکندگی مطب‌های پزشکان و درمانگاه‌ها به گونه‌ای تغییر داده خواهد شد که ‌مردم در همه نقطه‌ها با فاصله‌های زمانی کوتاه بتوانند از امکانات استفاده کنند.

وی به تحول اساسی در سهم مالی بیمار اشاره کرد و افزود: سهم مالی بیماران در این طرح با توجه به تحول در پوشش بیمه‌ها نیز کاهش می‌یابد.

جمالی‌زاده اهداف اصلی ‌طرح پزشک خانواده را دسترسی آسان و ارزان به خدمات پایه بهداشتی درمانی‌، ساماندهی به خدمات تخصصی و حذف هزینه‌های اضافی ناشی از مراجعه‌های سردرگم و بی‌دلیل افراد به پزشکان متخصص و فوق تخصص‌، بیمه شدن تمام افراد فاقد بیمه، اصلاح پوشش‌های بیمه‌ها و کاهش سهم پرداختی مردم در صورت نیاز به استفاده از خدمات سرپایی و بستری و در نهایت ارتقای سطح سلامت جامعه دانست.

وی نقش مردم را در اجرای این طرح مهم خواند و اضافه کرد: مردم با ثبت‌نام در زمان‌های اعلام شده و اطمینان کامل به تیم مراقبت‌های اولیه با استفاده از این طرح نظم و قانونمندی بیشتری در بخش درمان مشاهده می‌کنند.

انتهای پیام/ز20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول