اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌غربی خبر داد

اجرای طرح آبیاری قطره‌ای در 50 هزار هکتار از اراضی کشاورزی

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌غربی گفت: طرح آبیاری قطره‌ای در 50 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی با هدف نجات دریاچه ارومیه اجرا می‌شود.

اجرای طرح آبیاری قطره‌ای در 50 هزار هکتار از اراضی کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه وحید جلال‌زاده ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان که در محل مصلای امام خمینی(ره) ارومیه با حضور مدیران، معاونان و مقامات مناطق مختلف استان برگزار شد، اظهار داشت: دولت برای نجات دریاچه ارومیه عزم خود را جزم کرده به طوری که در سال جاری مساحت عظیمی از اراضی کشاورزی استان مکانیزه خواهد شد.

وی تصریح کرد: نه‌تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا عمده‌ترین محل مصرف منابع آبی اراضی کشاورزی محسوب می‌شود و بر این ‌اساس صرفه‌جویی در منابع آبی با هدف نجات دریاچه ارومیه مورد توجه قرار گرفته، در راستای همین موضوع در طول سال 90 حدود 24 هزار هکتار به اراضی کشاورزی مکانیزه استان افزوده شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: راهکارهای دیگری مانند ساماندهی چاه‌های غیرمجاز، لایروبی رودخانه‌ها، بارورسازی ابرها، انتقال آب از سایر رودخانه‌ها و... مورد توجه قرار گرفته و همچنین تاکنون یک میلیارد مترمکعب آب از سدها آزادسازی شده است.

جلال‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح مهر ماندگار در آذربایجان‌غربی همگام با سایر استان‌ها اشاره کرد و گفت: برای اینکه پروژه‌های نیمه‌تمام این دولت و دولت‌های قبلی تا اردیبهشت 92 به سرانجام برسد طرح مهر ماندگار تدوین شد، به طوری که 35 پروژه استان در شمار پروژه‌های این طرح قرار گرفته است.

استاندار آذربایجان‌غربی اضافه کرد: پروژه‌های مختلف در حوزه حمل و نقل، آب، کشاورزی و... در این طرح لحاظ شده که امیدواریم با همکاری مسئولان استانی و شهرستان‌ها همه این پروژه‌ها تکمیل شده و برای بهره‌برداری و تحویل به مردم در موعد مقرر آماده شوند.

وی سفرهای استانی رئیس‌جمهور به آذربایجان‌غربی را سرشار از خیر و برکت دانست و گفت: در طول هفت سال گذشته رئیس‌جمهور و هیئت همراه چهار نوبت به طور رسمی و همچنین سه نوبت برای افتتاح پروژه و دیدار با مردم به این استان آمده‌اند که با عنایت به سفرهای استانی وی، مسئولان استانی هم سفر به شهرستان‌ها و روستاها را آغاز کرده‌اند که باید این روند همچنان ادامه یابد.

این مسئول نظارت بر روند اجرای پروژه‌های عمرانی، اطلاع‌رسانی دستاوردهای دولت و تلاش جهت تحقق شعار سال را خواستار شد و اذعان داشت: انتظار می‌رود فرمایشات عالمانه مقام معظم رهبری در زمینه‌های مختلف مورد توجه قرار گرفته و در همه بخش‌ها اعم از عمران، فرهنگ، سیاست و... به رهنمودهای ایشان عمل شود.

انتهای پیام/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول