اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس‌کل دادگستری کردستان:

رعایت قوانین موجب کاهش زندانیان جرایم غیرعمد می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس‌کل دادگستری کردستان بر رعایت قوانین و مقررات در جامعه تاکید و آن را زمینه‌ای برای کاهش جمعیت زندانیان با جرایم غیرعمد عنوان کرد.

رعایت قوانین موجب کاهش زندانیان جرایم غیرعمد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی‌اکبر گروسی شنبه‌شب در مجمع عمومی سالانه انجمن حمایت از زندانیان شهر سنندج که در دادگستری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: وجود زندان برای مجازات مجرمین ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است ولی نباید این موضوع را نادیده گرفت که تعداد زیادی از این زندانیان را کسانی تشکیل می‌دهند که جرمشان غیرعمد است.

وی توجه به خانواده‌های زندانیان غیرعمد و عمد را نیز امری ضروری دانست و گفت: نباید فرزندان و خانواده مجرمین به دلیل جرم زندانی در سختی و فشار باشند.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان رسیدگی به امور زندانیان و خانواده‌های آنان را از دغدغه‌های مسئولین نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: در کنار توجه به مجازات مجرمین و جلوگیری از افزایش میزان جرائم، توجه به رفع مشکلات و نیازهای خانواده‌های زندانیان نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

گروسی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران توجه به رفع مشکلات زندانیان غیرعمد به‌صورت ویژه‌تری دنبال می‌شود، تصریح کرد: در سفر تاریخی مقام معظم رهبر و دو سفر دوم و سوم هیئت دولت به استان این مهم به بهترین شکل خود را نشان داد.

به گفته وی، در این سفرها با اختصاص اعتباری تعداد زیادی از زندانیان غیرعمد این استان آزاد و مشکلات برخی از خانواده‌های زندانیان رفع شد.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان برگزاری جشن‌ گلریزان به‌صورت سالانه در ماه‌ رمضان را زمینه دیگری برای آزادسازی زندانیان غیرعمد در این استان برشمرد و گفت: با معرفی برخی از زندانیان به بانک‌ها، بیمه‌ها، معرفی به کمیته امداد امام راحل(ره) و کمک خیرین در سال گذشته توانسته‌ایم تعداد جمعیت کیفری زندان‌های استان را کاهش دهیم.

وی در ادامه از انجمن حمایت از زندانیان سنندج به‌عنوان یک انجمن بالنده و سرزنده نام برد و اظهار کرد: مهم‌ترین دغدغه این انجمن حمایت به همنوعان از طریق جمع‌آوری کمک‌های مردمی با هدف کسب رضای خداوند متعال است.

گروسی افزود: کاهش آلام خانواده زندانیان مهم‌ترین رسالت و هدف انجمن حمایت از زندانیان است و برای تحقق این مهم نیازمند کمک‌های نوع‌دوستانه مسئولان و خیرین است.

وی درآمد و نحوه هزینه‌کرد درآمدهای انجمن حمایت از زندانیان سنندج در سال گذشته را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: این انجمن در سال گذشته به‌خاطر کمک‌های خیرین و درآمدهای حاصله از برنامه‌های اقتصادی آن اقدامات قابل توجهی انجام داده است.

وی در ادامه بر تقویت بیش از پیش فرهنگ رعایت قانون و مقررات به منظور پیشگیری از وقوع جرم در جامعه تاکید کرد و افزود: تقویت و توسعه فرهنگ قانونمداری مسیر جلوگیری از افزایش آمار زندانیان را هموار می‌کند.

به گفته وی، باید با آگاه‌سازی مردم به‌ویژه قشر جوانان از عواقب و آسیب‌های رعایت نکردن قوانین، مانع از افزایش آمار زندانیان غیرعمد در زندان‌ها شویم.

وی تقویت زیرساخت‌های جاده‌ای در سطح استان به منظور جلوگیری از بروز حوادث رانندگی را ضروری خواند و تصریح کرد: افزایش و ارتقای امنیت جاده‌ها از نظر هندسی تاثیر بسزایی در کاهش نرخ تصادفات و وقوع جرائم در سطح استان خواهد داشت که باید به‌صورت ویژه مورد توجه مسئولان ذیربط قرار گیرد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد در سال‌جاری با تلاش همه خیرین، انجمن‌ها و مسئولان و همچنین رعایت قوانین از سوی مردم شاهد کاهش جمعیت کیفری با یک آهنگ شتاب‌دار در زندان‌های سطح استان باشیم.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول