اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی گچساران:

شهرداری دوگنبدان 100 میلیون ریال به کتابخانه‌ها پرداخت کرد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی گچساران گفت: در اجرای قانون اختصاص نیم‌درصد از درآمد‌های شهرداری به کتابخانه‌ها، شهرداری دوگنبدان 100 میلیون ریال به کتابخانه‌های این شهرستان پرداخت کرد.

شهرداری دوگنبدان 100 میلیون ریال به کتابخانه‌ها پرداخت کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران سید فاضل شکرالله‌زاده صبح امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های گچساران اظهار کرد: با توجه به آیات و روایات قرآن و احادیث ائمه در رابطه با اهمیت کتاب، مطالعه و کسب دانش می‌توان دریافت که علم و دانش و خواندن و نوشتن در دین اسلام و تفکر دینی مسلمانان ارزش والایی دارد.

وی افزود: در تاریخ تمدن اسلامی پیشرفت مسلمانان با ظاهر شدن دانشمندان بزرگ، آثار و کتب آنها و ترجمه کتاب‌ها و تأسیس کتابخانه‌های بزرگ در شهرهای اسلامی عملی شد.

* فعالیت 10 باب کتابخانه در گچساران

رئیس اداره کتابخانه‌های گچساران با اشاره به اینکه کتاب زیربنای تمدن بشری است، بیان داشت: با توجه به ارزیابی شرایط و امکانات موجود فرهنگی در جامعه امروزه کتاب می‌تواند به‌عنوان یک وسیله مطمئن و کارآمد در بهینه‌سازی فضای فرهنگی جامعه مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به رشد مطلوب در زمینه ساخت و ساز کتابخانه در گچساران در طی چند سال گذشته عنوان داشت: در گچساران 10 باب کتابخانه عمومی فعال بوده که دو باب از آن‌ها مشارکتی و یک باب هم به‌صورت انتفاعی اداره می‌شود.

شکرالله‌زاده افزود: در بخش مرکزی گچساران چهار باب کتابخانه و در حوزه روستایی شش باب کتابخانه وجود دارد که دارای مراجعه‌کنندگان در حد مطلوبی است.

* در کتابخانه‌‌های گچساران 69 هزار نسخه کتاب موجود است

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی گچساران تصریح کرد: در کتابخانه‌های گچساران افزون بر 69 هزار نسخه 55 هزار عنوان کتاب وجود دارد.

شکرالله‌زاده افزود: در صورت تأمین اعتبار لازم، کتابخانه‌های گچساران هم از نظر کمی و هم از نظر عنوان کتاب‌ها تجهیز می‌شوند.

وی با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه بر ضرورت انجام کارهای فرهنگی در راستای جذب بیشتر جوانان به کتابخوانی تأکید کرد.

شکرالله‌زاده با اشاره به پرداخت 100 میلیون ریال توسط شهرداری دوگنبدان از محل قانون نیم‌درصد درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها ابراز داشت: پرداخت نیم‌درصد از درآمدهای شهرداری تنها راه درآمد کتابخانه‌های گچساران بوده و شهرداری گچساران از سال گذشته بدهی خود را پرداخت نکرده بود.

وی با تشکر از مدیریت جدید شهرداری دوگنبدان و با اشاره به تعامل خوب شهردار جدید دوگنبدان و رئیس شورای شهر دوگنبدان با انجمن کتابخانه‌های عمومی گچساران، پرداخت نیم‌درصد درآمد شهرداری به کتابخانه‌ها‌ در راستای تجهیز کتابخانه‌ها و تسریع در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام کتابخانه‌ها را ضروری دانست.

شکرالله‌زاده افزود: کتابخانه‌های گچساران با همکاران مجرب و کارشناس در راستای ارائه خدمات مطلوب و جذب افراد به کتابخانه‌ها تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول