اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران:

مازندرانی‌ها برای استاندارد شدن کتابخانه‌ها 14 سال تحمل کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران گفت: در صورت تحقق اعتبار کافی، کتابخانه‌های مازندران تا 14 سال آینده به سرانه استاندارد دست می‌یابند.

مازندرانی‌ها برای استاندارد شدن کتابخانه‌ها 14 سال تحمل کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، محمداسماعیل امامزاده بعدازظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان که در استانداری مازندران برگزار شد با بیان اینکه 60 باب کتابخانه به صورت مستقیم زیر نظر امور کتابخانه‌های مازندران قرار دارد، اظهار داشت: مازندران از لحاظ امور زیربنایی عمومی کتابخانه‌ای رتبه دهم را در کشور دارد.

وی جایگاه مازندران را به لحاظ منابع کتابخانه‌ای رتبه نهم دانست و ادامه داد: به لحاظ اعضای کتابخانه‌ای، مازندران رتبه هشتم کشوری را به خود اختصاص داد.

این مسئول با بیان اینکه کتابخانه‌های استان از لحاظ امانت رتبه سوم کشوری دارد، گفت: آمار نشان می‌دهد مازندران از لحاظ تعداد مراجعه‌کننده‌ها، رتبه پنجم کشوری و از نظر امانت کتاب نیز پیشتاز است.

امامزاده ارتباط سطح فضای کتابخانه‌ای با مراجعان کتاب را رابطه‌ای مستقیم دانست و اضافه کرد: کمبود فضای کتابخانه‌ای تاثیر منفی بر تعداد مراجعه‌کننده‌ها دارد.

وی با بیان اینکه فرمانداران شهرستان‌ها اهتمام ویژه‌ای به حوزه کتابخانه‌های شهرستانی داشته باشند، خاطرنشان کرد: سال گذشته فرماندار چالوس بیشترین جلسه را در بخش امور کتابخانه‌ای برگزار کرد که مورد تشویق قرار می‌گیرد.

مدیرکل امور کتابخانه‌های مازندران از تشکیل کتابخانه شیعه‌شناسی در کتابخانه‌های مازندران خبر داد و گفت: 60 مرکز کتابخانه‌ای مازندران مجهز به کتابخانه تخصصی شیعه‌شناسی می‌شوند.

وی ادامه داد: در راستای ارتقای شاخص‌های فرهنگی امیدواریم بخش شیعه‌شناسی با اعتبار در نظر گرفته شده به صورت رسمی در کتابخانه‌های استان راه‌اندازی شود.

این مسئول فعالیت‌های کتابخانه‌ای استان را همراه با اقدام‌های فرهنگی مضاعف مطرح کرد و یادآور شد: در سال جاری 3 هزار و 610 برنامه فرهنگی برای بیش از 353 هزار نفر در 60 باب کتابخانه‌های مازندران انجام می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با اشاره به اینکه در راستای حمایت از نویسندگان بومی به خرید کتاب از نویسندگان اقدام کرده‌ایم، بیان داشت: یک سال و نیم قبل با خرید کتاب نویسندگان بومی حمایت خود را به این اقشار اعلام کردیم.

امام زاده با بیان اینکه طرح اوقات فراغت در 17 رشته مخاطبان زیادی دارد، تصریح کرد: سیستم بلوتوث سنتر در بیش از 20 کتابخانه‌های مازندران راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: مازندران از جمله معدود استان‌هایی است که مرکز استان به لحاظ سرانه کتاب در محرومیت قرار دارد.

این مسئول متذکر شد: اگر اعتبارات به درستی به سمت کتابخانه‌های مازندران اختصاص یابد در 14 سال آینده به حد قابل قبولی در کشور می‌رسیم.

امامزاده از رشد 300 درصدی در  اجرای طرح هجرت خبر داد و اذعان داشت: اعتبار طرح هجرت به ارزش 74 میلیون و 300 هزار تومان تصویب شد.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول