اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی رابر هشدار داد

افزایش بیماری‌های مشترک با قاچاق دام

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی رابر گفت: عدم رعایت بهداشت فردی در کشتارگاه و قاچاق دام یکی از مخاطرات جدی انتقال بیماری از دام به انسان است.

افزایش بیماری‌های مشترک با قاچاق دام

فاطمه موحدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رابر اظهار داشت: مصرف‌کنندگان گوشت نباید خارج از محیط کشتارگاه اقدام به کشتار دام کنند.

وی ابراز داشت: عدم رعایت بهداشت فردی در کشتارگاه و همچنین کشتار غیر بهداشتی و قاچاق دام یکی از مخاطرات جدی انتقال بیماری از دام به انسان به ویژه به سلاخان و کارکنان کشتارگاه‌های دام است.

موحدی با اشاره به احتمال شیوع بیماری مشترک انسان و دام از جمله بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه‌ کنگو تصریح کرد: این بیماری نوعی بیماری ویروسی است که عامل انتقال آن ویروسی به نام هیالوما است.

وی با بیان اینکه بیماری تب کریمه‌ کنگو در دام علامت واضحی ندارد، افزود: این بیماری به طور معمول با تب نامشخص همراه است.

موحدی عنوان کرد: بیماری مذکور در انسان با بروز علایمی مانند خونریزی‌های گسترده زیرجلدی، دستگاه گوارش، خون دماغ شدید و خونریزی‌های غیر قابل کنترل همراه است.

وی گفت: شبکه دامپزشکی رابر مبارزه با انگل‌های خارجی دام از طریق سم‌پاشی و حمام ضدکنه را برای پیشگیری از بیماری‌های مشترک انسان و دام و بیماری‌های دام انجام می‌دهد.

انتهای پیام/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول