اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نویسنده برنامه رادیویی اینجا شب‌ها روشن است

ساختارهای قدیمی رادیو را تغییر دهیم/ شنوندگان به دنبال برنامه‌های جدید و متنوع هستند

خبرگزاری فارس: نویسنده برنامه رادیویی اینجا شب‌ها روشن است، گفت: ساختارهای قدیمی رادیو را باید تغییر داد و این برنامه رادیویی که در باب هنر اصفهان سخن می‌گوید، ساختارشکنی کرده است.

ساختارهای قدیمی رادیو را تغییر دهیم/ شنوندگان به دنبال برنامه‌های جدید و متنوع هستند

احمد فیاض در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: ساختارهای قدیمی رادیو را باید تغییر داد و برنامه رادیویی اینجا شب‌ها روشن است که روزهای سه‌شنبه‌ از رادیو اصفهان شنیده می‌شود، به خوبی توانسته است ساختارشکنی کند.

وی افزود: در برنامه‌های رادیویی تکرار موج می‌زند و عادت به تکراری بودن دیگر معضلی است که گریبانگیر رادیو و برنامه‌های آن شده است.

نویسنده برنامه رادیویی اینجا شب‌ها روشن است در مورد بخش‌های این برنامه رادیویی بیان داشت: برنامه اینجا شب‌ها روشن است با موضوع اختصاصی هنر ساخته و پخش می‌شود و در کافه‌ای که برای ضبط این برنامه در نظر گرفته‌ایم میزهایی طراحی شده است که به هنر تئاتر، ادبیات، هنرهای تجسمی، سینما، موسیقی اختصاص دارد و هر هفته به دو میز هنری پرداخته می‌شود که با حضور هنرمندان و کارشناسان اصفهانی به مباحث مربوط به این هنرها پرداخته می‌شود.

وی ادامه داد: هر هفته در این کافه هنری هنرمندانی حضور می‌یابند که میزبانان و کارشناسان هنری با آنها به مذاکره می‌نشینند و به دور از انتقاد و کنایه و به شیوه گفت‌وگوی نرم به مخاطب خود اطلاع‌رسانی می‌کنند.

فیاض گفت: این برنامه خارج از فضای استودیو ضبط می‌شود و به دور از برنامه‌ریزی، میکس و طراحی افکت‌های مصنوعی ساخته می‌شود تا صدای محیط و برنامه برای مخاطب صمیمانه احساس شود.

وی اضافه کرد: در متن این برنامه اغلب از واژه‌های روشن و مثبت استفاده می‌شود، تا مخاطب از فضای هنری اظهار ناامیدی نکند به عنوان مثال دیالوگ "چراغت روشن است" زمانی به کار گرفته می‌شود که مهمان برنامه فرصت سخن گفتن در باب هنر مربوط به خود و وضعیت این هنر در اجتماع را می‌یابد و استفاده از این دیالوگ سبب می‌شود که نکات مثبت این هنر در ذهن مخاطب پر رنگ تر شود و نقاط تاریک و کور آن کم‌تر به چشم آید.

این نویسنده بیان داشت: تمامی هنرمندان و هنر دوستان که دغدغه هنری دارند می‌توانند در این برنامه شرکت کنند و نظرات خود را در باب هنر و مسائل مربوط به آن بیان کنند، زیرا برنامه اینجا شب‌ها روشن است یک پاتوق فرهنگی و هنری است و شعار دادن در آن معنایی ندارد.

وی در مورد سایر بخش‌های این برنامه گفت: مجموعه اشعار مجنون بی‌لیلی یکی دیگر از آیتم‌های این برنامه است که گوینده کنار یک پنجره از دغدغه‌های اجتماعی سخن می‌گوید.

فیاض از عوامل این برنامه نام برد و تصریح کرد: کمال اخیش تهیه‌کننده و محمدجواد گوهری در سمت گوینده این برنامه رادیویی را سه‌شنبه شب‌ها در مدت 50 دقیقه روی موج رادیو اصفهان می‌برند، سارا آصفی در سمت مدیر هماهنگی، مازیار زارع مشاور موسیقی و افشین غفاری صدابردار این برنامه است، هم‌چنین محمد مولا و احسان روح‌الامین کارشناسان بخش‌های سینما و هنرهای تجسمی هستند که عوامل این برنامه را یاری می‌کنند.

وی در پایان تصریح کرد: در این برنامه رادیویی برای سخن گفتن درباره مشکلات و معضلات هنر در اصفهان تا جایی که به خط قرمزهای رسانه‌ای نزدیک نشویم دستمان باز است و هیچ محدودیتی نداریم.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول