اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی:

10 کشتارگاه سنتی دام در آذربایجان‌شرقی تعطیل شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی از تعطیل شدن 10 کشتارگاه سنتی دام در این استان خبر داد.

10 کشتارگاه سنتی دام در آذربایجان‌شرقی تعطیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی بهداد زندیه در بازدید از روند عملیات تجهیز کشتارگاه صنعتی دام شهرستان مراغه خواستار تسریع در تکمیل و اتمام عملیات ساماندهی کشتارگاه صنعتی مراغه شد.

وی افزود: در راستای ارتقای بهداشت و کیفیت گوشت قرمز و همچنین پیشگیری از بیماری‌های مشترک، گوشت گرم تازه باید به‌مدت 24 ساعت و آلایش خوراکی به‌مدت 48 ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد نگهداری شود تا مراحل جمود نعشی را سپری کند.

زندیه تأکید کرد: نگهداری گوشت در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد بلافاصله پس از کشتار تا مدت 24 ساعت، عوامل بیماری‌زای آن از جمله ویروس بیماری تب‌ خونریزی‌دهنده و مشترک کریمه همچنین کنگو را از بین می‌برد.

وی با اشاره به عزم جدی این اداره‌کل در حذف کشتارگاه‌های سنتی دام و هدایت کشتار به کشتارگاه‌های صنعتی اعلام کرد: در سال‌های گذشته 10 کشتارگاه سنتی دام در سطح استان تعطیل شده است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: کشتارگاه‌های صنعتی نقش مهمی در حفظ محیط‌زیست دارند زیرا ضایعات حاصل از کشتار دام نظیر خون و اجزای گوشتی غیر قابل مصرف در محل تبدیل ضایعات به پودر گوشت تبدیل می‌شود که علاوه بر قرار گرفتن مجدد در چرخه اقتصادی از آلودگی محیط‌زیست نیز جلوگیری به‌عمل می‌آید ‌و فاضلاب حاصل از کشتار در تصفیه‌خانه‌های مجهز تصفیه شده و پساب حاصله به مصرف کشاورزی می‌رسد.

زندیه خاطرنشان کرد: تامین بهداشت،سلامت و امنیت غذایی مردم دغدغه اصلی ماست و در این راستا تمام تلاش خود را به کار بسته و خواهیم بست.

در این بازدید مدیرکل دامپزشکی استان از فعالیت یک کارخانه خوراک دام و طیور تازه تاسیس در شهرستان مراغه نیز بازدید کرد.

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول