اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته صورت گرفت

اختصاص 100 درصدی اعتبارات خشک‌سالی به خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌رضوی از اختصاص 100 درصدی اعتبارات خشک‌سالی سال گذشته در استان خراسان‌رضوی خبر داد.

اختصاص 100 درصدی اعتبارات خشک‌سالی به خراسان‌رضوی

حسن تقوایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد از تصویب مصوبات با مبلغ اعتبار مشخص شده پروژه‌های آبخیزداری استان در پی یکصدمین سفر هیئت دولت به خراسان‌رضوی خبر داد و اظهار کرد: بیشترین مصوبات در دور چهارم سفرهای استانی مربوط به استان خراسان‌رضوی بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه در دور چهارم سفرهای استانی تاکنون هیچ مصوبه‌ای با اعتبار مشخص شده نداشتیم، افزود: تنها مصوبه اعتباری نیز مربوط به پروژه‌های آبخیزداری در استان خراسان‌رضوی بود.

تقوایی ادامه داد: سهم عمده این اعتبارات در پروژه‌های آبخیزداری مربوط به حفظ آب و خاک، مهار آب‌های سطحی و تولید آب در استان است.

وی تصریح کرد: در دور چهارم سفرها ما پیشنهادات متعددی داشتیم اما یکی از پروژه‌های آبخیزداری اصلی ما در حوزه قنوات مرکزی و کشف‌رود بود که به تصویب رسید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان‌رضوی ادامه داد: در سال گذشته اعتبارات استانی ما 7 میلیارد تومان بود که از این میان 75 درصد آن اختصاص پیدا کرد.

وی تصریح کرد: از میان اعتبارات ملی در سال 90 که در دو مرحله انجام شد در مرحله نخست 3 میلیارد تومان بود که 100 درصد اختصاص یافت، اما در مرحله دوم آن که 5 میلیارد تومان بود 72 درصد آن اختصاص پیدا کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان‌رضوی هم‌چنین افزود: از میان اعتبارات مربوط به خشکسالی که در دو مرحله انجام شد، 2.5 میلیارد تومان به طور 100 درصدی اختصاص یافت اما در مرحله دوم که مربوط به مدیریت بحران و سیل بود از مبلغ 5 میلیارد تومان تنها 50 درصد آن اختصاص یافت.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته در کل 25 میلیارد اعتبار در نظر گرفته شده که از میان اعتبارات استانی 75 درصد اختصاص پیدا کرده که اعتبارات ملی آن 72 درصد و خشک‌سالی 100 درصد اختصاص یافت.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول