اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان:

مدرسه‌سازی بهترین صدقه جاریه و عمل نیک است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: مدرسه‌سازی بهترین صدقه جاریه و عمل نیک است که بستری مناسب را برای تعلیم و تعلم دانش‌آموزان فراهم می‎کند.

مدرسه‌سازی بهترین صدقه جاریه و عمل نیک است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عیسی پایین‎محلی در چهاردهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان گلستان که ظهر امروز در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد اظهار داشت: صدقه جاریه در نظر خداوند بسیار مهم است و در زندگی به انسان‎ها کمک می‌کند تا آسایش و آرامش خود و دیگران را فراهم کنند.

وی بیان داشت: هر کسی در زندگی به دنبال هدفی است، یکی به دنبال قدرت و دیگری به دنبال شهرت و محنت، در این میان افرادی نیز وجود دارند که دنبال هیچکدام از اینها نیستند بلکه برای دیگران و به عشق مردم، نسبت به حل مشکلات و آسایش آنها تلاش می‎کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه کار خیرین مدرسه‌ساز بر پایه عشق و عاشقی و انسان دوستی است خاطر نشان کرد: مدرسه‎ای که توسط خیرین ساخته می‎شود رنگ و بوی الهی دارد و در هر آجری که بنا می‎نهند ایمان و اخلاص موج می‎زند که این مهم را در احوالات دانش‌آموزان می‎توان جست‎و‎جو کرد که زمینه تربیت و آموزش آنها مهیا شده است.

پایین‎محلی با اشاره به اینکه خیرین، دنیا و آخرت را برای خود آباد می‎کنند تصریح کرد: در هنگام قبض روح، سه موضوع فرزندان، مال و اعمال از انسان‎ها پرسیده می‎شود لذا سرنوشت انسان‎ها تنها به این دنیا ختم نمی‎شود و با اعمال خود می‎توانند باقیات و صالحات را برای خود به همراه داشته باشند.

وی متذکر شد: نمازگزار نبودن، صدقه ندادن و بطالت گذراندن وقت، باعث می‎شود تا انسان‎ها منکر قیامت و معاد شوند که در این صورت ائمه و پیامبران نمی‎توانند شفاعت آنها را کنند و تنها خداست که می‎تواند آنها را مورد عفو و مغفرت قرار دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در پایان گفت: خداوند توفیق بزرگی به خیرین مدرسه‌ساز داده تا در راستای آموزش و پرورش آیندگان، میراثی ماندگار از خود به یادگار بگذارند.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول