اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور خبر داد

یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از اجرای طرح یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی با هدف خروج دولت از سهام این شرکت‌ها خبر داد.

یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سید مهدی ثمره‌هاشمی بعد از ظهر امروز در کارگاه آموزشی تهیه و تدوین صورت‌های مالی سال 90 شرکت‌های آب و فاضلاب کشور که در قم برگزار شد با اشاره به اینکه صنعت آب کشور در شرایط کنونی در وضعیت مطلوبی قرار دارد اظهار کرد: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در زمینه ارتقای خدمت‌رسانی به مردم به مرحله اجرا درآمده است.

وی با اشاره به وضعیت تامین آب شرب در شهر مقدس قم گفت: در راستای تامین آب مورد نیاز شهر قم پروژه بزرگ انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به اینکه برای تامین آب مورد نیاز شهر قم در سال گذشته بخش فوری و اضطراری این پروژه اجرایی شده و پس از اتمام توسط رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید اضافه کرد: در حال حاضر این پروژه با جدیت در حال اجراست.

وی در ادامه با اشاره به تلاش‌های شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برای تامین آب مورد نیاز دو شهر آبادان و خرمشهر اظهار کرد: در راستای تحقق این مهم پروژه غدیر کلید خورده است.

ثمره هاشمی با بیان اینکه این پروژه نیز از بزرگ‌ترین پروژه‌های آبرسانی کشور به شمار می‌رود اضافه کرد: در حال حاضر در بخش‌های مختلف با تلاش کارکنان آبفا شاهد اجرای پروژه‌های مختلفی هستیم که امیدواریم این پروژه‌ها یکی پس از دیگری به مرحله بهره‌برداری برسد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در خصوص تامین آب مورد نیاز روستاها اظهار کرد: در راستای آبرسانی به روستاها 680 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است و این اعتبار در برنامه پنجم توسعه به اجرای مجتمع‌های آبرسانی روستایی تخصیص داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به اینکه با اختصاص این میزان اعتبار شاهد تحول عظیمی در روند تامین آب روستاها خواهیم بود تاکید کرد: یکی از برنامه‌های این شرکت کاهش میزان آبرسانی به روستاها به وسیله تانکر است و در فروردین ماه امسال این مهم محقق شده است.

وی کاهش انتقال آب به وسیله تانکر را نشانه پایدار بودن منابع آب روستایی دانست و افزود: در خرداد ماه سال گذشته 14 شهر کشور با مشکل نوبت‌بندی آب مواجه بودند که هم‌اکنون این تعداد به هفت شهر کاهش یافته و به زودی مشکل تامین آب مورد نیاز دو شهر نیز برطرف خواهد شد.

ثمره هاشمی با اشاره به اهمیت مدیریت خشکسالی و توجه به این مقوله در تابستان سال گذشته گفت: کارکنان شرکت آب و فاضلاب در اقصی نقاط کشور توانستند که بحران کم‌آبی سال گذشته را با موفقیت پشت سر بگذارند و این مسئله مایه افتخار است.

وی با اشاره به کاهش میزان هدررفت آب در سال جاری افزود: هدررفت آب در سال جاری 1.5 درصد کاهش یافته است و این رقم بسیار قابل توجه است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در سال جاری تلاش خواهیم کرد که میانگین هدررفت آب را از 26.5 درصد به 24 درصد کاهش دهیم و امیدواریم که بتوانیم به این هدف دست یابیم.

وی اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: صنعت آبفا توانست در راستای اجرای این قانون موفق عمل کرده و با کمترین چالش روبه‌رو شود.

ثمره هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی اشاره کرد و گفت: این یکپارچه‌سازی پس از برگزاری جلسات متعدد به تصویب رسیده است و در آینده اجرایی خواهد شد.

وی این اقدام را گامی برای خروج دولت از سهام شرکت‌های آب و فاضلاب دانست و افزود: دولت باید تا سال 93 از سهام شرکت‌های آب و فاضلاب خارج شود و امیدواریم که این طرح به خوبی و بدون هیچ مشکلی اجرایی شود.

انتهای پیام/آ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول