اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور:

فرمانداری‌های بالای 70 هزار نفر جمعیت اجازه جابه‌جایی و استخدام دارند

خبرگزاری فارس: معاون رئیس جمهور گفت: در راستای تشویق نیروها به انتقال از مراکز استان‌ها به شهرستان‌های مورد نیاز، براساس قانون مدیریت خدمات کشوری برای فرمانداری‌های بالای 70 هزار نفر جمعیت اجازه جابه‌جایی و استخدام صادر شده است.

فرمانداری‌های بالای 70 هزار نفر جمعیت اجازه جابه‌جایی و استخدام دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، لطف‌الله فروزنده عصر امروز در دیدار با فرمانداران و معاونان اداری مالی دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: شایسته‌سالاری یکی از اصول مهم و تاثیرگذار نظام تحول اداری است لذا در راستای ارتقای شایستگی، یک نظام اداری باید این مهم را مورد توجه قرار دهد.

وی ادامه داد: در راستای تشویق نیروها به انتقال از مراکز استان‌ها به شهرستان‌های مورد نیاز، بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری برای فرمانداری‌های بالای 70 هزار نفر جمعیت اجازه جابه‌جایی و استخدام صادر شده است.

به گفته این مسئول 90 درصد از ظرفیت‌های قانونی برای اجرای تحول اداری فراهم است.

فروزنده اضافه کرد: با توجه به تاکید ریاست محترم جمهوری بر تحول نظام اداری و 26 سیاست ابلاغی رهبر معظم انقلاب، زمینه برای تحول نظام اداری در کشور فراهم شده است.

وی بر سیاست کوچک‌سازی دولت در قالب طرح تحول اداری تاکید کرد و افزود: در اجرای این طرح دولت بخش اعظمی از کارها و فعالیت‌های خود را به بخش خصوصی واگذار می‌کند.

فروزنده تصریح کرد: لازمه تحقق طرح کوچک‌سازی دولت تغییر بخشی از رویکردها است که دولت‌های نهم و دهم در این زمینه کارهای موثری را انجام داده است.

وی در ادامه با بیان اینکه توسعه دولت الکترونیک یکی از مهمترین اقدامات دولت برای ارائه خدمات اداری در دستگاه‌های اجرایی است، خاطرنشان کرد: توسعه ارائه خدمت، کوچک‌تر شدن دولت، افزایش سرعت، دقت و کیفیت خدمات‌رسانی و از بین رفتن فساد اداری از جمله مزایای توسعه دولت الکترونیک در دستگاه‌های اجرایی است.

به گفته این مسئول با بررسی‌های انجام گرفته نزدیک به یک هزار و 400 خدمت دولتی در دولت الکترونیک قابل ارائه است که 600 خدمت در شهر با واگذاری به دفاتر پیشخوان دولتی قابل انجام است.

وی در ادامه سخنان خود به ظرفیت‌های توسعه آذربایجان‌غربی از قبیل تجارت خارجی و گمرکات اشاره کرد و گفت: استان آذربایجان‌غربی دارای ظرفیت‌های زیادی برای توسعه است که گمرکات یکی از مهمترین آنها است.

فروزنده اضافه کرد: طرح ساماندهی نیروهای شرکتی یکی از مصوبه دولت دهم است و دستگاه‌های اجرایی موظف به رسیدگی امور نیروهای شرکتی و تبدیل وضعیت آنها هستند.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور با تاکید بر ایجاد فرصت‌های مساوی برای جذب در دستگاه‌های اجرایی استان افزود: در استخدام نیروهای انسانی باید فرصت برابر برای همه افراد به منظور ورود به دستگاه‌های اجرایی را ایجاد کنیم.

معاون رئیس جمهوری گفت: دستگاه‌های مختلف اجرایی با فروش و واگذاری ساختمان‌های مازاد می‌توانند 95 درصد از قیمت به دست آمده را صرف کارهای عمرانی و پنج درصد دیگر آن را نیز برای نیروی انسانی خود هزینه کنند.

گفتنی است امروز با حکم رئیس جمهور، فروزنده معاون پارلمانی رئیس جمهور شد.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول