اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هلال‌احمر کوهبنان:

کاربرد کمک‌های اولیه از ضرورت‌های مانور زلزله است

خبرگزاری فارس: رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کوهبنان گفت: پناه‌گیری، خودامدادی، دیگرامدادی و کاربرد کمک‌های اولیه از جمله ضرورت‌های اجرای مانور زلزله است.

کاربرد کمک‌های اولیه از ضرورت‌های مانور زلزله است

مجتبی خدادوست روز گذشته در حاشیه برگزاری مانور زلزله در کوهبنان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: مانور تمرین زلزله در کوهبنان با هدف آموزش اقشار آموزش‌پذیر جامعه برای رعایت موارد ایمنی در هنگام بروز حوادث غیرمترقبه و طبیعی به‌ویژه زلزله برگزار می‌شود.

خدادوست تصریح کرد: مانور زلزله در چند نوبت در ماه‌های گذشته با همکاری آموزش و پرورش و اداره بهزیستی شهرستان در مدارس و مهدهای کودک و با همکاری دستگاه‌های امدادی شهرستان برگزار شده است.

 

وی پناه‌گیری، خودامدادی، دیگر امدادی و کاربرد کمک‌های اولیه توسط حاضران را از جمله مراحل اجرای مانور زلزله در شهرستان کوهبنان نام برد.

خدادوست بیان داشت: مانور زلزله امروز توسط ستاد بحران و با همکاری فرمانداری، فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج و نیروی انتظامی، اداره‌های گاز، بهزیستی، اورژانس 115، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، هلال احمر، راهنمائی و رانندگی  و شهرداری این شهرستان انجام می‌شود.

وی با توجه به شهرت و خطر فراوان گسل کوهبنان و فعالیت آن در سال‌های گذشته بر ضرورت اصل آموزش امداد و نجات و تلاش مسئولان به ویژه ائمه جمعه و جماعات مساجد به‌منظور فرهنگ‌سازی بیمه منازل خصوصی تأکید کرد.

رئیس جمعیت  هلال‌احمر کوهبنان با اشاره به لزوم ارائه آموزش‌های امداد و نجات به عموم مردم عنوان کرد:‌ در زمان بروز حوادث و بلایای طبیعی بزرگ همچون سیل و زلزله به طور قطع امکانات و تجهیزات یک سازمان مانند هلال‌احمر به تنهایی جوابگوی حجم گسترده خسارات نیست.

خدادوست اذعان داشت: به همین دلیل لازم است که مردم با مقدمات و اصول امدادی آشنا شوند تا بتوانند در مواقع ضروری مراقبت لازم را از خود به عمل آورند و در صورت نیاز به کمک دیگران بشتابند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول