اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده مهندسی مواد دانشگاه صنعتی اصفهان:

دانشگاه صنعتی اصفهان متولی فولاد کشور در بخش دانشگاه‌ شد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده مهندسی مواد دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به تفاهم‌نامه دانشکده مهندس مواد با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان متولی فولاد کشور در بخش دانشگاهی و مطالعاتی معرفی شد.

دانشگاه صنعتی اصفهان متولی فولاد کشور در بخش دانشگاه‌ شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، محمود مرآتیان در نشستی با حضور کارشناسان نمایشگاه فولاد و متالورژی اصفهان که در محل دانشکده مهندسی مواد دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد با اشاره به ظرفیت‌های فراوان این دانشگاه در بخش فولاد کشور اظهار داشت: در حال حاضر پژوهشکده فولاد دانشگاه صنعتی اصفهان، کانون هماهنگی دانش و صنعت فولاد کشور، پژوهشکده فولاد کشور و دانشکده مهندسی مواد دانشگاه صنعتی به عنوان حامیان این نمایشگاه می‌توانند نقش پررنگی را در تحقق شعار این نمایشگاه در راستای ارتقای جایگاه صنعت فولاد کشور ایفا کنند. 

وی با اشاره به ارتباط قوی این دانشگاه با مجتمع ذوب‌آهن اصفهان، فولاد مبارکه، فولاد ماهان، صنایع گیتی‌پسند، شرکت احیا سپاهان، انجمن همگن ریخته‌گری استان اصفهان، صنایع چدن ایران و بسیاری از صنایع بزرگ صنعتی اصفهان گفت: اعتماد بالایی بین صنعت فولاد کشور به دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان نقطه اتکای وجود دارد. 

رئیس دانشکده مهندسی مواد دانشگاه صنعتی اصفهان از مذاکرات و تفاهم‌نامه‌های منعقد شده دانشکده مهندسی مواد دانشگاه صنعتی اصفهان با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد و بیان داشت: به واسطه این تفاهم‌نامه دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان متولی فولاد کشور در بخش دانشگاهی و مطالعاتی معرفی و به عنوان هسته علمی فولاد کشور اختیارات ویژه‌ای در حوزه‌های مطالعاتی و تحقیقاتی دارد.

وی با اشاره به ایجاد کانون هماهنگی دانش و صنعت فولاد افزود: حکم ریاست این کانون از طرف معاون ریاست جمهوری به ریاست دانشگاه صنعتی اصفهان واگذار شده است تا نهضت ترکیبی ارتباط دانشگاه و صنعت را در پرتو آن تقویت سازد. 

مرآتیان یادآور شد: هفتمین نمایشگاه بین‌المللی فولاد، متالورژی و ریخته‌گری به عنوان یکی از مهم‌ترین رخدادهای ملی این صنعت مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

به گزارش فارس، در ادامه معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: در سال‌های گذشته بخش خصوصی صنعت فولاد، کم‌تر در نمایشگاه بین‌المللی فولاد استان مشارکت می‌کرد اما امسال این نمایشگاه با حضور و همراهی قوی انجمن‌ها، خانه صنعت و معدن، مراکز و نهادهای تخصصی و مجتمع‌های فولادی کشور برپا می‌شود. 

قباد نوری با اشاره به تعدد و قدرت حامیان معنوی این نمایشگاه فولاد اظهار داشت: واحدهای خصوصی استان به ویژه فولاد مبارکه، ذوب‌آهن و فولاد نطنز باید با تمام توان در این نمایشگاه حضور یابند. 

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان بیش از 70 درصد فولاد خام کشور را تولید کرده و علاوه بر تأمین نیاز استان، صادرات زیادی نیز انجام می‌دهد، تاکید کرد: بخش ریخته‌گری استان نیز از توان بسیار بالایی برخوردار است و این‌ها همه جایگاه نمایشگاه بین‌المللی فولاد اصفهان را مشخص می‌کند. 

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان هم‌چنین با توجه به لزوم هم‌افزایی توان این نمایشگاه بین‌المللی و سمپوزیوم بین‌المللی فولاد در اصفهان ادامه داد: نمایشگاه و سمپوزیوم، بازوهای علمی و تخصصی قدرتمندی برای یکدیگر هستند. 

به گزارش فارس، هفتمین نمایشگاه بین‌المللی فولاد، متالورژی و ریخته‌گری 27 تا 30 تیرماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان برپا می‌شود.

انتهای پیام/ش30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول