اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان‌غربی:

بنیاد علمی فرهنگی شهید باکری راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بنیاد نخبگان وابسته به نهاد ریاست جمهوری و بنیاد علمی فرهنگی شهید باکری در آذربایجان‌غربی راه‌اندازی می‌شود.

بنیاد علمی فرهنگی شهید باکری راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه ابراهیم فتح‌الهی صبح امروز در دیدار محمد رحمانی‌رضائیه صاحب مدال طلای جهانی اختراعات و اکتشافات از تاسیس بنیاد علمی فرهنگی شهید باکری ویژه آذربایجان‌غربی خبر داد و اظهار داشت: به‌زودی بنیاد نخبگان وابسته به نهاد ریاست جمهوری در آذربایجان‌غربی راه‌اندازی می‌شود.

وی با تبریک این موفقیت به رحمانی‌رضائیه، افزود: کسب مقام طلای جهانی برای جمهوری اسلامی و آذربایجان‌غربی افتخار بزرگی است.

این مسئول اضافه کرد: در استان آذربایجان‌غربی سازمانی برای حمایت از نخبگان و مخترعان شکل نیافته و جوانانی که چنین افتخاراتی می‌آورند با تلاش و پیگیری خود و اطلاع‌یابی از مسابقات جهانی در کشورهای مختلف جهان شرکت می‌کنند و مقدمات چنین کاری گاهی اوقات انرژی بیشتری نسبت به اصل کار می‌گیرد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار افزود: در حال حاضر اداره‌کل ورزش و جوانان، متولی حمایت از نخبگان و مخترعان جوان است.

فتح‌الهی گفت: بنیاد نخبگان آذربایجان‌غربی وابسته به نهاد ریاست جمهوری به‌زودی در استان تشکیل می‌شود و این بنیاد سازماندهی جوانان مستعد و نخبه را بر عهده خواهد داشت.

معاون استاندار اعلام کرد: اطلاع‌یابی از اخبار دنیا در حیطه اختراعات و سوژه‌های جدید و برنامه‌های جدید و مصوبات وزارت علوم و دانشگاه‌های مطرح کشور و دنیا از طریق بنیاد نخبگان استان در اختیار جوانان نخبه قرار خواهد گرفت.

فتح‌الهی همچنین از تاسیس بنیاد علمی فرهنگی شهید باکری ویژه آذربایجان‌غربی خبر داد و ابراز داشت: اساسنامه این بنیاد آماده شده و اکنون در مراحل ثبت است و به‌زودی کار خود را آغاز خواهد کرد؛ این بنیاد شناسایی و اعطای بورس تحصیلی برای جوانان مستعد را در اولویت کاری قرار خواهد داد و فلسفه وجودی و کاری آن حمایت از جوانان مستعد و نخبه استان است.

معاون سیاسی استاندار در این دیدار از محمد رحمانی به عنوان خط‌شکن جهاد علمی استان یاد و خاطرنشان کرد: چنین موفقیت‌هایی در سطح جهان پیام روشنی برای مسئولان دارد و توجه آنها را به استعدادهای نهفته جلب می‌کند.

فتح‌الهی گفت: طرح‌های ابتکاری جوانان رشد قابل توجهی یافته و باید یک بانک اطلاعات جامع از نخبگان جوان راه‌اندازی شود، باید با تدبیری از سوی وزارت علوم نخبگان جوان به خاطر تحصیلات رسمی از پژوهش و تحقیق علمی دور نمانند و امکانات پژوهشی در زمان تحصیل برای آنها فراهم باشد.

وی در عین حال با عنوان اینکه تعریف روشنی از درجه تحصیلی و علمی در بحث پژوهش و اختراعات ارائه نشده است، افزود: برای مثال حافظان کل قرآن کریم به محض ارائه حفظ خود گواهی کارشناسی علوم قرآنی دریافت می‌کنند ولی در موضوع اختراع و تحقیق چنین فرایندی وجود ندارد.

محمد رحمانی‌رضائیه جوان بیست ساله ارومیه‌ای است که در مسابقات جهانی اختراعات و اکتشافات در کشور مالزی توانست مدال طلای مسابقات را به دست آورد.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول