اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد اصفهان:

وسایل غیر استاندارد 5 شهربازی در اصفهان پلمپ شد

خبرگزاری فارس: به گزارش اداره‌کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اصفهان، تعدادی از وسایل بازی مربوط به پنج شهربازی واقع در شهرستان‌های استان اصفهان پس از بازرسی فنی، به دلیل عدم انطباق با استانداردهای لازم پلمپ شدند.

وسایل غیر استاندارد 5 شهربازی در اصفهان پلمپ شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل استاندار استان اصفهان، اصغر صالح‌زاده اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به فصل تابستان و ازدیاد متقاضیان استفاده از این مجموعه‌های تفریحی، بازرسی‌های فنی و تخصصی از شهربازی‌های استان در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفته است.

وی افزود: به طور قطع در مورد بخشی از وسایل بازی و تفریحی غیر استاندارد شهربازی‌ها، زمین‌های بازی و پارک‌های بادی استان اصفهان، که با استانداردهای ملی و اصول ایمنی مغایرت داشته باشند، در صورت عدم اعمال تعمیرات و اصلاحات لازم، اقدامات قانونی لازم صورت می‌گیرد.

مدیرکل اداره استاندار اصفهان تصریح کرد: در ابتدای هفته جاری، سمینار آموزشی کاربردی در راستای آشنایی با الزامات استاندارد شهربازی‌ها و آموزش اپراتوری متصدیان و بهره‌برداران این مجموعه‌های تفریحی توسط اداره‌کل استاندارد استان اصفهان برگزار شد که تعداد بسیاری از نمایندگان متولیان امر تفریح و سرگرمی شهروندان اصفهانی، طراحان، سازندگان، مالکان و بهره‌برداران شهربازی‌های استان حضور داشتند و با مفاد آموزشی مطرح شده آشنا شدند و در پایان نیز نسخه‌ای از کلیه استاندارد‌های تدوین شده و قوانین لازم‌الاجرا در این مورد، در اختیار آنها قرار گرفت.

وی درباره مجموعه‌های تفریحی و شهربازی‌هایی که برخی از دستگاه‌های بازی آنها غیر استاندارد و دارای نقص است، گفت: اخطارهای لازم برای تعمیر و اصلاح آنها به مالکان و بهره‌برداران مربوطه داده شده است که به طور عموم در حال رفع نقص هستند.

صالح‌زاده در مورد شهربازی‌های شهرستان‌های اطراف اصفهان که اخیراً پلمپ شده‌اند، افزود: وسایل مذکور با استانداردهای ملی مغایر بوده‌اند که ضمن پلمپ آنها، مراتب طی اخطار به مالکان و بهره‌برداران آنها گزارش شده است.

وی در پایان خطاب به مسئولان ذی‌ربط و متولیان امر تفریح در استان، ادامه داد: یکی از عوامل پیشرفت کشورهای توسعه یافته همکاری و تعامل مثبت دستگاه‌ها با یکدیگر و ارتباط تنگاتنگ مردم با دستگاه‌ها و مطالبه از آنها است، بنابراین در این راستا از شهرداری‌ها، مالکان بخش خصوصی و دولتی و بهره‌برداران مجموعه‌های تفریحی خواستاریم، پیش از افتتاح یا آغاز بهره‌برداری از هر گونه مجموعه تفریحی و شهربازی، ضمن اطلاع موضوع به این اداره از ظرفیت و تخصص کارشناسان استاندارد استفاده کنند.

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول