اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی بازدید از سایت‌های ژئوپارک قشم

بازرسان یونسکو کارت سبز ژئوپارک را صادر می‌کنند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: به طور حتم بازرسان یونسکو و شبکه ژئوپارک‌های جهانی با حضور در جزیره و مشاهده روند مثبت و پبشرفت اقدامات انجام شده، کارت سبز ژئوپارک قشم را صادر خواهند کرد.

بازرسان یونسکو کارت سبز ژئوپارک را صادر می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، فرزین حقدل ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با اقدامات صورت گرفته در زمینه ارتقای استانداردهای ژئوپارک قشم، دریافت کارت سبز از بازرسان یونسکو و نهاد ژئوپارک‌های جهانی دور از ذهن نیست.

وی افزود: بازرسان یونسکو در بازدید سال گذشته خود از بخش‌های مختلف ژئوپارک، اجرای 10 بند را برای دریافت کارت سبز و ماندگاری نام ژئوپارک قشم در لیست ژئوپارک‌های جهانی ضروری دانسته بودند.

به گفته معاون فرهنگی، احتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، افزودن بخش انگلیسی در وب سایت ژئوپارک قشم، فعال بودن ژئوسایت‌ها، تقویت مشارکت جوامع محلی، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ژئوسایت‌ها و تقویت انتشارات ژئوپارک قشم بخشی از درخواست‌های بازرسان یونسکو در سفر به جزیره قشم بود.

حقدل هم‌چنین از مشارکت بیشتر در برنامه‌های شبکه ژئوپارک‌های جهانی، ایجاد مدیریت منسجم، تقویت ژئوپارک در بخش‌های بیشتر جزیره، ارتباط بیشتر با ژئوپارک‌های جهانی وتقویت منابع مالی مشخص و کافی به عنوان دیگر خواسته‌های بازرسان یونسکو برای دریافت کارت سبز برای ژئوپارک قشم نام برد.

وی تصریح کرد: به طور حتم بازرسان یونسکو و شبکه ژئوپارک‌های جهانی با حضور در جزیره و بازدید از سایت‌های ژئوپارک قشم و مشاهده روند مثبت و پیشرفت اقدامات انجام شده، کارت سبز ژئوپارک قشم را صادر خواهند کرد.

یادآور می‌شود بنا به تعریف سازمان یونسکو، ژئوپارک منطقه‌ای است با وسعت کافی که مرزهای آن به وضوح مشخص شده و چندین پدیده بارز زمین‌شناسی در محدوده آن قرار گرفته باشد و این محدوده باید بتواند در توسعه اقتصادی جوامع پیرامونی خود نقش موثری ایفا کند.

ژئوپارک ممکن است علاوه بر پدیده‌های زمین‌شناسی از آثار تاریخی، بوم‌شناسی، باستان‌شناسی و میراث فرهنگی و طبیعی دیگر نیز برخوردار باشد.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول