اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف ارتقای منزلت اجتماعی کشاورزان

جشنواره ملی جوان کشاورز و روستایی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت:جشنواره ملی جوان کشاورز و روستایی با هدف ارتقای منزلت اجتماعی کشاورزان در توسعه نیمه اول تیرماه سال‌جاری در تبریز برگزار می‌شود.

جشنواره ملی جوان کشاورز و روستایی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی رخ‌افروز صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری این جشنواره در نیمه اول تیرماه سال‌جاری است که ارتقا منزلت اجتماعی کشاورزان در توسعه و نقش روستا در فرآیند سازندگی و تعالی همه‌جانبه کشور را هدف قرار داده است.

وی افزود: علاقمندان می‌توانند با دریافت فرم ثبت‌نام از مراکز جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها، اداره ورزش و جوانان شهرستان‌ها و استان، دهیاری‌های سراسر استان، انجمن خبرگان کشاورزی و تشکل‌های غیر دولتی بخش کشاورزی ،سازمان‌های نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و نیز سایت سازمان جهاد کشاورزی استان به آدرس www.eaj.ir و ارسال فرم تکمیل شده به  شماره نمابر 66430445- 021 اقدام کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با شماره تلفن‌های  2-66430441-021 تماس حاصل کنند.

رخ‌افروز با بیان اینکه جوانان علاقمند 14 تا 29 ساله می‌توانند مدارک مورد نیاز برای شرکت در این جشنواره شامل دو قطعه عکس 4*3، تصویر کارت ملی و تصویر مدارک و مستندات فعالیت‌ها را تا 17 خرداد 1391 به آدرس دبیرخانه جشنواره، تهران خیابان آزادی بین نواب و رودکی جنب کلانتری 108 ساختمان دکتر حسابی طبقه 11 ارسال کنند.

وی اظهار کرد: افراد منتخب دوره قبل مجاز به شرکت در این دوره نیستند همچنین روی پاکت ارسالی نام جشنواره و محور انتخابی باید درج شود.

وی، تلاش برای جلب نگاه مسئولان به نقاط محروم و کمتر توسعه‌ یافته، شناسایی جوانان موفق در زمینه کشاورزی، ایجاد انگیزه و ترغیب جوانان روستایی، ترویج روحیه خودباوری در جوانان روستایی، معرفی جوانان برتر روستایی به‌عنوان الگو به دیگر جوانان، به رصد گذاشتن شایستگی‌ها و توانمندی آنان، شناخت فرصت‌های شغلی در بخش کشاورزی و کمک به ارتقای سطح اقتصادی جامعه روستایی را از اهداف این جشنواره برشمرد.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی معرفی استعدادهای برتر این حوزه را از محورهای این جشنواره ذکر کرد و گفت: عشایر جوان، دهیار جوان، بخش دام و طیور، صنایع‌دستی و روستایی، منابع طبیعی و محیط‌زیست، شیلات و آبزیان، زراعت و باغبانی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، فنی و مهندسی کشاورز همچنین تشکل‌های کشاورزی، بخش‌های اصلی این جشنواره را تشکیل می‌دهد.

رخ‌افروز تصریح کرد: جوان ایرانی در هر نقطه از این سرزمین با همتی بلند می‌تواند به شایستگی قله‌های بلند موفقیت را طی کرده و با شهامت و اعتماد به نفسی کم‌نظیر توانمندی‌های خود را در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی به اثبات رساند.

وی افزود: آنچه که مسئولان و صاحبنظران حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی وزارتخانه‌های ورزش و جوانان و جهاد کشاورزی را مصمم ساخته تا با برگزاری جشنواره حضرت علی اکبر(ع) در بخش کشاورزی و روستایی جوان از جوانان گرانقدر کشورمان تقدیر کنند، تلاش و تفکر نسل جوان برای آبادانی و سرسبزی این مرز و بوم است.

رخ‌افروز تاکید کرد: از دلایل انتخاب جامعه روستایی و کشاورز به‌عنوان یکی از بخش‌های جشنواره آن است که جوانان روستایی با توجه به مشکلاتی که در تامین امکانات دارند، نمی‌توانند در بخش‌های مختلف به رقابت با جوانان شهری که دارای امکانات بیشتری هستند بپردازند و آنچنان که باید مورد تقدیر و حمایت قرار نگرفته‌اند و استعدادهای آنان از نظرها دور مانده است.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: وزارت ورزش و جوانان با همکاری وزارت جهاد کشاورزی می‌کوشد با شناسایی جوانان تلاشگر و موفق در مناطق روستایی و در عرصه کشاورزی در راه کشف، رشد و پرورش استعدادهای نهفته در جای جای این سرزمین گام برداشته و الگوهایی مناسب را ارائه دهد.

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول