اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه ستاد اجرایی توسعه کشاورزی

32 طرح تولیدی کشاورزی در ازنا تصویب شد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان ازنا گفت: 32 طرح تولیدی و کشاورزی در ازنا تصویب شد.

32 طرح تولیدی کشاورزی در ازنا تصویب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ازنا، ولی‌الله منتظری عصر امروز در سومین جلسه ستاد اجرایی توسعه کشاورزی شهرستان ازنا گفت: این طرح‌ها با اشتغال‌زایی 49 نفر و با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریالی در این شهرستان به تصویب رسیده است.

وی به استعدادهای شهرستان ازنا در زمینه کشاورزی و دامی اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها شامل 19 پروژه بالای 300 میلیون ریال شامل دو طرح پرورش بوقلمون 5 هزار قطعه‌ای، یک طرح مرغداری 2 هزار قطعه‌ای، دو طرح پرورش ماهی 20 و 40 تنی و 14 طرح خرید ادوات کشاورزی است.

فرماندار شهرستان ازنا گفت: این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر 17 میلیارد و 239 میلیون ریال و اشتغال‌زایی 36 نفر به تصویب رسیده‌اند.

منتطری خاطرنشان کرد: هم‌چنین تعداد 13 طرح کشاورزی زیر 300 میلیون ریال شامل 13 طرح خرید ادوات کشاورزی با اشتغال‌زایی 13 نفر و با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 977 میلیون ریال در این جلسه به تصویب رسیده است.

وی از تمام فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی، افراد بیکار و توانمند در امر کشاورزی خواست با استفاده از فرصت پیش آمده برای دریافت تسهیلات لازم به جهاد کشاورزی و مراکز خدمات کشاورزی مراجعه کنند.

در ادامه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ازنا با بیان اینکه سالانه 27 تن انواع لوبیا در این شهرستان تولید می‌شود، گفت: این میزان تولید منطقه را به قطب بزرگ تولید لوبیا در کشور تبدیل کرده است.

نبی‌الله هداوند یادآور شد: وجود آب، هوا، خاک و نیروی کاری مناسب در این منطقه موجب شده سالانه بیش از27 تن انواع لوبیا در سطح 9 هزار هکتار از اراضی کشاورزی ازنا تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

وی با بیان اینکه شهرستان ازنا در تمام زمینه‌های کشاورزی دارای استعدادهای بالا است، افزود: در حال حاضر متوسط برداشت لوبیا در کشور یک هزار و 900 تن و در شهرستان ازنا بالغ بر 3 هزار تن در هکتار است.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول