اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم لردگان در مجلس:

دشمن در پی تضییع نقش ولایت‌فقیه در بیداری اسلامی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توهین به ساحت امام هادی(ع) غرب می‌خواهد نقش تشیع و ولایت‌فقیه را کمرنگ جلوه بدهد، ولی باید بدانند که این اقدامات هیچ نتیجه‌ای برای آنان به دنبال نخواهد داشت.

دشمن در پی تضییع نقش ولایت‌فقیه در بیداری اسلامی است

مجید جلیل سرقلعه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در پیدایش هر انقلابی ممکن است ده‌ها مسئله کوچک و بزرگ اجتماعی، سیاسی، فرهنگی در مقطعی از تاریخ دست به دست هم دهند و روند شکل‌گیری آن انقلاب را موجب شوند.

وی افزود: در میان عوامل متعدد دخیل در پیروزی انقلاب، فرهنگ و تاریخ شیعه عامل اصلی بوده است.

جلیل سرقلعه با اشاره به نقش تشیع در پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: اگر مخالفت با رژیم پهلوی و برنامه‌هایش در قالب مذهب قرار نمی‎گرفت تحرک ایجاد نمی‎کرد، چراکه فرهنگ شیعه یک فرهنگ زنده، حرکت‌زا و انقلاب‌آفرین است و فرهنگی است که از اندیشه‌ها و روش علی(ع) تغذیه می‌کند.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه عامل انقلاب در فرهنگ تشیع ریشه دارد، گفت: مبارزه با ظلم تا سرحد شهادت یا کندن ریشه ظلم و فساد از بنیادی‌ترین محورهای اندیشه شیعی است.

وی در ادامه توهین اخیر به ساحت امام هادی(ع) را بی‌رنگ جلوه نشان دادن نقش تشیع دانست و گفت: دشمنان به خوبی از نقش تشیع در شکل‌گیری نهضت‌‎های اسلامی و انقلاب‌ ایران آگاهی دارند، بر همین اساس همواره سعی در تخریب کردن این نقش داشته و دارند.

جلیل سرقلعه ادامه داد: این نخستین برنامه دشمنان در راستای تخریب چهره ائمه(ع) و الگوپذیری آنان در قیام‌های مردم علیه حکومت‌‎های جبار نیست، به طور قطع و یقین تشیع از این قضیه سربلند بیرون خواهد آمد.

وی به نقش ائمه اطهار در زندگی و پیشبرد اهداف انقلاب تأکید کرد و گفت: نقش تشیع و ائمه اطهار(ع) همیشه در تمام صحنه‌ها برجسته بود و خواهد بود و ما باید از آنها الگوبرداری کنیم.

جلیل سرقلعه گفت: غرب می‌خواهد با این اقدامات کودکانه خود نقش تشیع و ولایت‌فقیه را کمرنگ جلوه بدهند، ولی باید بدانند که این اقدامات نیز موثر نخواهد بود.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما بر اساس تدابیر مقام معظم رهبری باید هوشیار باشیم که بیداری اسلامی به‌ویژه در منطقه کمرنگ نشود و در این راستا مجلس شورای اسلامی نقش بسزایی خواهد داشت.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول