اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال کاهش بارندگی در کوهرنگ/

بحران کم آبی امسال هم یزد را تهدید می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: کاهش میزان بارندگی‌ها در منطقه کوهرنگ و به تبع آن کاهش ذخیره آب در پشت سد زاینده‌رود از تهدید بحران کم‌ آبی برای یزد خبر می‌دهد.

بحران کم آبی امسال هم یزد را تهدید می‌کند

علی اسلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: کاهش میزان بارندگی در منطقه کوهرنگ، هشداری برای کم شدن آب انتقالی در سال جاری برای استان یزد است و به این ترتیب زنگ خطر کم آبی در یزد نواخته شد.

وی افزود: در حال حاضر 50 درصد آب مصرفی مشترکان استان یزد از آب انتقالی حوزه آبریز کوهرنگ‌رود تامین می‌شود که امسال بارش برف در کوهرنگ به میزان قابل توجهی کاهش داشته است.

اسلامی عنوان کرد: به تبع ورودی، آب سد کمتر خواهد بود که این مهم می‌تواند زنگ خطری برای مشترکان باشد بنابراین میزان مصرف آب باید به طور متعارف و همراه با صرفه‌جویی باشد.

اسلامی با اشاره به صرفه‌جویی مشترکان استان یزد بیان کرد: مشکلی که در استان یزد به طور کلی وجود دارد، این است که از خرداد ماه تا اواخر مرداد ماه مصرف آب نسبت به ماه‌های سرد سال مانند دی‌ماه بیش از دو برابر افزایش می‌یابد که این موضوع مشکلاتی را برای شهرهایی که از آب انتقالی استفاده می‌کنند، به وجود می‌آورد.

اسلامی اظهار داشت: همه تلاش مسئولان این است که در انتقال آب به استان یزد خللی وارد نشود اما در هر صورت تنها راه برای اینکه با کمبود آب مواجه نشویم این است که مردم به طور صحیح آب را مصرف کنند.

وی با اشاره به اینکه شعار و هدف همه همکاران این شرکت خدمت صادقانه به مردم است، افزود: امیدواریم مردم نیز از خدمات‌رسانی این شرکت رضایت کافی را داشته باشند.

اسلامی عنوان کرد: هدف شرکت آبفا کاهش مراجعات حضوری مردم است که خوشبختانه با استفاده از وسایل الکترونیکی این امکان فراهم شده و تعداد مراجعات حضوری کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد با اشاره به اینکه هم‌اکنون بیش از 10 دفتر پیشخوان در یزد به مشترکان آبفا خدمات‌رسانی می‌کنند، بیان کرد: در حال توسعه خدمات دفاتر پیشخوان در سطح استان هستیم و هدف ما در این زمینه این است که مراجعات مشترکان کمتر شود و مردم خدمات مطلوب دریافت کنند.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول