اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار 37 میلیارد تومان انجام می‌شود

اجرای طرح هادی در 1000 روستای آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به اعتبار 37 میلیارد تومانی برای طرح هادی روستا، گفت: طرح هادی برای یک هزار و 116 روستای آذربایجان‌غربی تهیه شده و در حال اجراست.

اجرای طرح هادی در 1000 روستای آذربایجان‌غربی

ایوب عزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: آذربایجان‌غربی دارای دو هزار و 217 روستای بالای 20 خانوار است که مقرر شده تا پایان برنامه پنج ساله پنجم توسعه در این روستاها طرح هادی اجرایی شود.

وی با بیان اینکه از این میزان در یک هزار و 116 روستای استان طرح هادی تهیه شده و به مرور زمان اجرایی می‌شوند، تصریح کرد: از این تعداد در حال حاضر در بیش از 280 روستا طرح هادی اجرایی شده است.

عزیزی با بیان اینکه برای اجرای طرح هادی 37 میلیارد تومان تخصیص یافته است، افزود: استفاده از مصالح بومی در اجرای این طرح سبب کاهش هزینه‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح هادی 70 درصد پیشرفت فیزیکی را شاهد هستیم، خاطرنشان کرد: اجرای این طرح نیز 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عزیزی در ادامه با تاکید بر استفاده از مصالح بومی در اجرای طرح هادی روستاها گفت: در برخی از روستاها که معادن سنگ وجود دارد به جای آسفالت، پیاده‌روها سنگ فرش می‌شوند.

وی پیاده‌روسازی، فضای سبز و نصب سطل زباله را از شاخصه‌های جدید در اجرای طرح هادی در روستاها اعلام و تصریح کرد: امیدواریم با مشارکت مردم و دهیاران اجرای طرح هادی در روستاها به سرعت انجام گیرد.

عزیزی ادامه داد: استفاده از مصالح بومی هر منطقه سبب ماندگاری و دوام بیشتر ساخت و سازها می‌شود چراکه مصالح بومی هر منطقه با آب و هوای آن منطقه سازگار هستند.

وی کاهش هزینه‌ها در اجرای طرح هادی را از دیگر مزیت‌ها در این زمینه اعلام کرد.

انتهای پیام/ل20/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول